جنگ اقتصادی و روانی بسیار عمیق‌تر از نبرد هشت ساله است

نجف آباد-رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: برای عبور از مشکلات موجود به آدم‌های احتیاج داریم که منافع ملی را بر مصلحت‌های شخصی و سیاسی ترجیح دهند و چنین انسان‌هایی را فقط می‌شود از بطن مردم جست و جو کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نجف آباد، محمد مخبر، امروز(سه شنبه) در آیین افتتاح مجموعه آموزشی و فرهنگی شهید حججی اظهار کرد: امروز که برای نخستین بار به نجف‌آباد و گلزار شهدای این شهر وارد شدم، همان حسی را داشتم که با زیارت حرم حضرت معصومه و آرمگاه علما پیدا می‌کردم، انصافا نجف‌آباد را باید حرمی دانست که در مقاطع مختلف حق سنگینی بر گردن کشور و نظام داشته است.

مخبر یکی از بزرگترین الطاف الهی در حق شهید حججی را رفع بخشی از مظلومیت شهدای مدافع حرم دانست و افزود: داعش تا یک‌قدمی تسخیر عراق و سوریه رفته بود و اگر موفق می‌شد، سناریوی مشابهی در دیگر کشورهای همسایه ما اجرا می‌کرد و امروز مجبور بودیم در دفاع از نوامیس‌ در خیابان‌های تهران و دیگر شهرها بجنگیم.

وی امنیت ایران در شرایط ناآرام منطقه و حتی اروپا و آمریکا را مثال‌زدنی دانست و افزود: شهدا دو ویژگی اساسی داشتند یکی دل‌بریدن از دنیا و دیگری هراس نداشتن از مرگ.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به سیره شجاعانه رهبر معظم انقلاب در دوران مبارزات انقلاب عنوان کرد: دشمنان ما سالیانه حداقل هزار میلیارد دلار بودجه نظامی دارند، اما ما با کمتر از ۱۴ میلیارد دلار کاری کرده‌ایم که بدون موافقت ایران، قادر به انجام کاری در منطقه نیستند.

وی با اشاره به ارائه ۲۵ خدمت متفاوت توسط این مجموعه و تحویل یک هزار و صد و یازدهمین مدرسه از مجموع ۱۵۰۰ قرارداد منعقد شده در این خصوص گفت: از مجموع شهدای مدافع حرم لشکر هشت نجف اشرف، پنج نفر متعلق به شهرستان هستند که به یاد یکی از آن‌ها مجتمع شهید حججی را احداث کردیم و در آینده نیز چهار مجموعه دیگر نیز به نام دیگر شهدا خواهیم ساخت.

مخبر با اشاره به هدف گذاری ساخت حداقل ۲۵۰۰ تخت بیمارستانی ادامه داد: به پاس رشادت شهدای مدافع حرم تیپ فاطمیون نیز یک دبیرستان ۱۲ کلاسه خواهیم ساخت تا هر کدام از کلاس‌هایش به یاد یکی از شهدای مدافع حرم نام‌گذاری شود.

وی با اشاره به پرداخت ۶۰ هزار وام قرض‌الحسنه در سال و کاشت هزار حلزون شنوایی ویژه کودکان نیازمند خاطرنشان کرد: بیمارستان‌های نیمه‌تمامی را به بهره‌برداری رسانده‌ایم که برخی ۲۵ سال پیش کلنگ‌زنی شده بودند و در موضوع بیمارستان‌های ویژه سرطان هم یکی از چهار مرکز پیش‌بینی شده را در نجف‌آباد خواهیم ساخت.

رفع محرومیت در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دنبال می‌شود

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) وظیفه اصلی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام را توسعه اشتغال با تکیه بر ظرفیت‌های مردمی دانست و افزود: این کار با هدف رفع محرومیت در چهارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دنبال می‌شود، بهترین وضعیت از لحاظ امنیتی و فرهنگی را داریم، اما همچنان در معیشت مشکل داریم و دلیل آن هم کمبود امثال شهید حججی، همت و کاظمی در این بخش است.

وی تاکید کرد: برای عبور از مشکلات موجود به آدم‌های احتیاج داریم که منافع ملی را بر مصلحت‌های شخصی و سیاسی ترجیح دهند و چنین انسان‌هایی را فقط می‌شود از بطن مردم پیدا کرد، اگر جنگ هم به دست مردم نبود، صدام به تهران رسیده بود.

مخبر جنگ اقتصادی و روانی را بسیار عمیق‌تر و وسیع‌تر از نبرد هشت ساله دانست و خاطرنشان کرد: امروز تمامی جغرافیایی کشور و آحاد مختلف مردم هدف این نبرد قرار گرفته‌اند، اما اگر از پتانسیل‌های موجود درست استفاده کنیم، قطعا مردم همچون گذشته پیروز میدان خواهند بود.

وی ادامه داد: بد عمل کرده‌ایم و با وجود هزاران کیلومتر ساحل، جمعیت و کارخانجات را از کنار دریا به دل کویر آورده‌ایم و با مصرف آب توسط صنایع، امروز مشکل آب شرب پیدا کرده‌ایم.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۷۱۰ پروژه با مجموع اعتبار نزدیک به ۴۷۰ میلیارد تومان توسط بنیاد برکت در استان اصفهان در حال اجرا است، اما با این وجود باید اذعان کنیم که این استان علی‌رغم اسم برخورداری که یدک می‌کشد، هنوز از محرومیت‌های زیادی رنج می‌برد.

به گزارش ایمنا، بخش پایانی این مراسم به اهدای چفیه‌های متبرک شده توسط مقام معظم رهبری و چند هدیه به خانواده شهدای مدافع حرم شهرستان، شهدای اعزام شده تیپ فاطمیون از نجف‌آباد اختصاص داشت.

در سفر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به استان اصفهان، از یکصد فرصت شغلی ایجاد شده در بخش اژیه که در قالب طرح اجتماع محور سحاب و در در زمینه‌ پرورش دام سبک، شترمرغ و قارچ با مجموع سرمایه‌گذاری سه میلیارد تومانی انجام گرفته نیز به صورت رسمی رونمایی شد.

کد خبر 361107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.