۲۷۰ هزار بافنده فرش دستباف اصفهان نیازمند بیمه و حمایت هستند

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه باید حمایت بیشتر از تولید کنندگان فرش دستباف شود، گفت: اصفهان ۲۷۰ هزار بافنده فرش دستباف دارد که نیازمند بیمه و حمایت هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اسرافیل احمدیه عصر سه شنبه در مراسم افتتاحیه بیست و یکمین نمایشگاه فرش دستباف اصفهان، اظهار کرد: قدمت فرش در کشور ما چهار هزار ساله است، ما نیز با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی و با حمایت‌های خود سعی در پاس داشت قالی و قالی بافی بافی داریم.

رییس سازمان صنعت معدن تجارت استان اصفهان با بیان اینکه در استان اصفهان تنوع فرش دستباف زیاد است، گفت: بخشی از فرش های شهرستان‌های اصفهان ثبت جهانی شده‌ بنابراین و فرش های اصفهان جهانی است.

وی افزود: از سالانه یک میلیون تولیدات فرش دستباف کشور، سهم اصفهان ۲۸۵هزار است که نشان از قدرت و جایگاه اصفهان در این هنر- صنعت دارد.

احمدیه در خصوص بافندگان فرش دستباف اصفهان، بیان کرد: در اصفهان ۲۷۰ بافنده وجود دارد که فقط تعداد کمی از آنها بیمه شده‌اند اما همه آنها برای بیمه شدن مطالبه دارند.

وی با اشاره به حمایت سازمان صنعت، معدن و تجارت از بافندگان فرش در صفهان، تصریح کرد: در سال گذشته حدود ۶۵۲ فقره تسهیلات به بافندگان فرش دستباف داده شده‌است.

کد خبر 361104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.