مرزبان: آیا باید همیشه پرخاش چاشنی کار باشد؟/ به حقوق مردم احترام بگذاریم

سرمربی تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان گفت: با وجود آذری و منصوریان تیم ذوب آهن قطعاً تلاش می‌کند تا به روزهای خوب خودش برگردد و ما هم سعی می‌کنیم بهترین نتیجه را بگیریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا مرزبان امروز (سه شنبه) در نشست خبری پیش از دیدار ذوب آهن و نفت مسجد سلیمان اظهار کرد: یادم می‌آید بعد از قهرمانی سپاهان اعلام کردیم به دلیل درگذشت دو نفر از هواداران سپاهان در راه اصفهان به فولادشهر، با پای پیاده به اصفهان می‌آییم که به نوعی اعتراض ما به دلیل افتتاح نشدن ورزشگاه نقش جهان بود؛ در ابتدای راه هزار نفر بودیم ولی وقتی به دفتر باشگاه سپاهان رسیدیم هشت نفر شدیم.

وی افزود: باید به حقوق مردم احترام بگذاریم؛ وقتی کسی از این دنیا می‌رود دردآور است و ما مسئولیم چراکه یک خانواده از بین می‌رود. امیدوارم روزی شاهد این باشیم که خانواده‌ها با فرزندان خود به ورزشگاه بیایند تا  بتوانیم نقش اجتماعی خود را ایفا کنیم.

به یک امتیاز این دیدار هم راضی هستیم

سرمربی تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان تصریح کرد: ذوب‌آهن یک تیم قدرتمند در آسیا است، احساس می‌کنم با وجود آذری در رأس مدیریت باشگاه ذوب آهن و حضور منصوریان، این تیم بحران‌ها را پشت‌سر می‌گذارد و حتما بازیکنان و کادر فنی با رهبری سرمربی خود متحد می‌شوند تا به روزهای خوب می‌رسند. به همین دلیل بازی سختی خواهیم داشت ولی تمام تلاش خود را می‌کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم اما با گرفتن یک امتیاز هم راضی خواهیم بود.

مرزبان ادامه داد: بازیکن محروم و مصدوم نداریم و امیدوارم بازی خوب و کلاسیکی را که در این چند بازی اخیر انجام دادیم باز هم به نمایش بگذاریم. تیم با محمود فکری شروع کرد، سپس عبدالله ویسی آمد و پس از او من به تیم آمدم که این اتفاقات ترکیبی از سه طرز فکر مختلف از فوتبال را تشکیل داده است. با توجه به بحران درون تیمی و مدیریتی که در تیم بود، تیم آرامش روحی نداشت و ما باید فکری برای متحد کردن آن می‌کردیم.

وی خاطرنشان کرد: متحد کردن افکار بازیکنان سخت بود و از نظر بدنی هم مشکل داشتیم، بدنسازی فشرده‌ای برنامه‌ریزی کردیم چرا که تیم بیشتر از ۴۰ دقیقه نمی‌توانست بازی کند و از سوی دیگر، تجمیع افکار مختلف بازیکنان کار سختی برای ما بود. به شرطی می‌توانیم فلسفه تاکتیکی را به تیم دهیم که بازیکنان جذب شده نزدیک به فلسفه خود را خریداری کنیم.

سرمربی تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان اضافه کرد: در بازی با سپاهان، استقلال، ماشین‌سازی، سایپا و پدیده می‌توانستیم پیروز شویم، برای من این مسیر روشن بود چرا که داریم به هدفمان نزدیک می‌شویم و اشتباهاتمان کمتر شد. در برخی بازی‌ها حتی کرنر به حریفان ندادیم، بازیکنان مسائل تاکتیکی را متوجه شدند؛ خوشحالم که این تغییرات صورت گرفته است.

اگر بازیکنان متحد باشند، حاشیه‌ای به وجود نمی‌آید

مرزبان تأکید کرد: زمانی که شما به عنوان سرمربی با بازیکنان صحبت می‌کنید باید ببینید که به دل آن‌ها نشسته‌اید یا خیر، آیا بازیکنان به شما و فلسفه شما اعتماد دارند یا نه؟ اما مدیریت تیم خیلی درک خوبی دارند و با علم روز فوتبال دنیا آشنا هستند. اگر بازیکنان یک تیم متحد باشند حاشیه‌ای وارد تیم نخواهد شد و نقشه رسیدن به یک هدف خاص ترسیم می‌شود.

وی اظهار کرد: بازیکنان بزرگ و با کیفیتی در ذوب آهن هستند ولی الان در شرایط ایده‌آل نیستند که می‌دانم به نقطه اوج باز می‌گردند. آن‌ها کیفیت فوتبالی خوبی دارند، تیمی که قاسم حدادی‌فر را به عنوان کاپیتان در اختیار دارد باید بتواند شرایط را با کمک مدیریت و کادر فنی کنترل کرده و رو به جلو حرکت کنند.

سرمربی تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان در خصوص شرایط جدول و اینکه آیا تیم وی در لیگ باقی می‌ماند یا خیر؟ گفت: اینکه بخواهیم قولی دهیم به باورهای ما بستگی دارد و اگر بخواهم قول دهم باید بگویم که من با این تیم می‌توانم چهاردهم شوم. با توجه به کیفیت فوتبالی که داریم باید دو تیم بعد از ما قرار بگیرند تا بتوانیم در لیگ بمانیم.

نباید احساس کنیم هرچه مربیان خارجی می‌گویند صحیح است

مرزبان در خصوص اظهارات برخی مربیان خارجی در مورد به کار بردن واژه "سیرک" در نشست‌های خبری بعد از بازی، اظهار کرد: از هر دو طرف ضربه می خوریم؛ نباید این احساس را داشته باشیم که هرچه مربیان خارجی می گویند صحیح است، نبود احترام متقابل باعث این امر شده که این بحث از طرف سرمربی تیم ملی و کادر فنی وی تا افراد پایین‌تر وجود دارد. باید اخلاق را یاد بگیریم اما در کنار زمین پرخاش می‌کنیم، در کنار زمین درخواست کارت زرد و قرمز برای حریف داریم و این رابطه خوبی بین دو مربی وجود ندارد چرا که شهامت پذیرش شکست را ندارند.

وی افزود: هر زمان که بد هستیم قبول نمی‌کنیم و نمی‌گوییم حریف از ما بهتر بود. برای شکست در زندگی فاکتورهای دیگر را مهم‌تر می‌دانیم و خودمان تقصیرات را قبول نداریم ولی باید این فرهنگ در ما به وجود آید تا شکست‌ها و ناکامی را برگردن فرد دیگری نیندازیم.

سرمربی تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان خاطر نشان کرد: آیا باید همیشه پرخاش چاشنی کار باشد یا به وسیله مسئولان این اتفاقات را کنترل کنیم؟ متأسفانه ترجیح می‌دهیم از طریق رسانه‌ها با هم حرف بزنیم و مسئولیت خیلی از بحران‌ها را به زمین دیگری بفرستیم.

کد خبر 361090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.