نرخ دلار، قیمت لباس‌ آتش‌نشانان را افزایش داد

شهرضا - مسئول کارگروه تخصصی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی دفتر امور شهری استانداری اصفهان گفت: شهرداری تهران برای واگذاری ۲۸۰ دست لباس آتش‌نشانی به شهرداری‌های استان قول داده بود، اما افزایش بهای دلار مانع تحقق این وعده شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، بهروز شاه‌محمدی عصر امروز (سه‌شنبه) در جلسه کارگروه تخصصی آتش‌نشانی‌های استان که در سازمان آتش‌نشانی شهرداری شهرضا برگزار شد، با بیان اینکه مهمترین رکن فعالیت آتش‌نشانان تعهد و تخصص است، اظهار کرد: باید راهکار لازم برای اجرای حمایت‌های حقوقی و قانونی از آتش‌نشانان در نظر گرفته شود، زیرا این افراد در یکی از پرخطرترین مشاغل کار می‌کنند که فعالیت آنان در ارتباط مستقیم با سلامت و امنیت شهروندان است.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران برای واگذاری ۲۸۰ دست لباس نسوز آتش‌نشانی را به سازمان‌های آتش‌نشانی استان اصفهان قول داده بود، تصریح کرد: افزایش بهای دلار باعث افزایش قیمت این لباس‌ها و در نتیجه تحقق نیافتن این وعده شده است.

مسئول کارگروه تخصصی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی دفتر امور شهری استانداری اصفهان تأکید کرد: برون‌سپاری خدمات آتش‌نشانی‌ها غیرممکن است، زیرا این خدمات جزو وظایف ذاتی و اصلی شهرداری‌ها بوده و نیازمند تخصص ویژه است.

شاه‌محمدی با بیان اینکه استخدام پرسنل غیربومی در آتش‌نشانی‌های استان مشکلاتی را ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: در بعضی موارد رانندگان و آتش‌نشانان غیربومی به دلیل ناآشنایی با محلات شهری، دیرتر از زمان استاندارد به محل حادثه رسیده‌اند.

وی ادامه داد: برای رفع موانع گمرکی و اختصاص ارز دولتی به کالاهای وارداتی آتش‌نشانی با مسئولان رایزنی شده، اما تا کنون نتیجه‌ای نداشته است.

کد خبر 361078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.