اختصاص ۲۱هزار میلیارد تومان برای ایجاد ۲۷۰هزار فرصت شغلی

معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان برنامه و بودجه کشور ۲۱هزار میلیارد تومان برای ایجاد ۲۷۰ هزار فرصت شغلی جدید در بخش صنعت و معدن را هدف‌گذاری شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، محمدباقر نوبخت در آیین مبادله تفاهم‌نامه با وزارت صنعت، معدن و تجارت، با اعلام این خبر اظهار کرد: ۱۰ هزار میلیارد تومان از محل تسهیلات ریالی صندوق توسعه ملی، ۱۰ هزار میلیارد تومان از محل تسهیلات نظام بانکی و یک‌هزار میلیارد تومان نیز از محل خزانه‌داری کل کشور برای پرداخت تفاوت نرخ سود تسهیلات در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این که نرخ سود تسهیلات در مناطق محروم ۱۲ درصد و در مناطق غیرمحروم ۱۴ درصد خواهد بود، گفت: چهار برنامه‌ برای تحقق اهداف این تفاهم‌نامه در نظر گرفته‌ایم و برنامه اول این است که دوهزار و ۶۶ واحد نیمه‌تمام صنعتی و معدنی را که بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، تکمیل خواهند شد که با اجرای آن ۱۳۰ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد می‌شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در مورد برنامه دوم این تفاهم‌نامه، بیان کرد: برنامه دیگر در مورد دو هزار و ۱۶۵ واحد صنعتی است که نیاز به بازسازی و نوسازی دارند و در صورت اجرایی شدن این مرحله، ۵۲ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد شد.

وی افزود: در برنامه سوم پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش برای واحدهای فعال صنعتی و معدنی در نظر گرفته شده و با عملیاتی شدن این مرحله به واسطه فعال شدن ظرفیت‌های خالی، شاهد ایجاد ۸۷ هزار فرصت شغلی جدید خواهیم بود.

نوبخت برنامه چهارم این تفاهم نامه را مشتمل بر کمک‌های فنی و اعتباری برای توسعه خوشه‌های صنعتی و کلینیکی اعلام و اظهار کرد: ۴۶ میلیارد تومان برای این مرحله در نظر گرفته شده و حدود یک‌هزار فرصت شغلی نیز در این مرحله ایجاد خواهد شد.

معاون رییس‌جمهور تصریح کرد: نه برنامه‌های تولید و اشتغال و نه هیچ برنامه دیگری با وجود تحریم‌ها متوقف نخواهد شد و بدخواهان بدانند که ما همچنان مسیر رشد و تعالی را با قوت، قدرت و با کمک خداوند متعال طی خواهیم کرد و مرعوب دشمنان و برنامه‌های کارشکنانه آنها نخواهیم شد.

وی تأکید کرد: اشتغال و تولید با توصیه و سفارش محقق نمی‌شود و ما با همکاری همه دستگاه‌ها و پایمردی ملت بزرگمان برای شرایط تحریم برنامه‌ریزی متناسب داریم.

براساس آمار اعلام شده از وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ در حال حاضر بیش از ۸۰ هزار واحد صنعتی فعال و ۱۰ هزار معدن دارای پروانه فعالیت در کشور وجود دارد.

کد خبر 361074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.