تبعیض بین شهرداری‌ها پذیرفته نیست

شهرضا – شهردار شهرضا گفت: مخاطرات شغلی آتش‌نشانان شهرضا و دیگر شهرهای کمتر از ۱۵۰ هزار نفر، با مخاطرات آتش‌نشانان کلانشهرها و پایتخت تفاوتی ندارد، بنابراین در تخصیص امکانات هم نباید تبعیض وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، رحیم جافری امروز (سه شنبه) در کارگروه تخصصی آتش‌نشانی‌های استان که در سازمان آتش‌نشانی این شهر برگزار شد، تصریح کرد: شهرضا یکی از ۲۰ شهر نخست کشور است که شهرداری آن در سال ۱۳۰۰ هجری شمسی تأسیس شده است، این مسئله نشان‌دهنده اهمیت مردم این شهر به نهادهای مدنی و اداری است.

وی با بیان اینکه شهرداری شهرضا به جمعیتی در حدود ۱۵۰ هزار شهروند خدمات رسانی می‌کند، اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی این شهرداری با ۱۴ ایستگاه، خدمات مختلفی را درخصوص پیشگیری و اطفاء حریق  و مقابله با انواع حوادث به شهروندان ارائه می‌کند.

شهردار شهرضا از تأسیس یک ایستگاه آتش‌نشانی جدید در آینده نزدیک این شهر خبر داد و افزود: شهرداری شهرضا با ۲۸۰ هزار تومان، کمترین مقدار سرانه را در بین شهرداری‌های استان دارد، با این حال سازمان ‌آتش‌نشانی این شهرداری به مناطق داخل و خارج حریم شهر خدمت‌رسانی می‌کند.

جافری با بیان اینکه آتش‌نشانی یکی از سخت‌ترین و خطرناک‌ترین مشاغل است، خاطرنشان کرد: اساسنامه جدیدی که برای این سازمان تدوین و ابلاغ شده، شخصیت حقوقی مستقل آن را سلب و مشکلات زیادی را در اداره سازمان‌های آتش‌نشانی‌ ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه خدمات سازمان آتش‌نشانی قابل برون‌سپاری و واگذاری به بخش خصوصی نیست، یادآور شد: لازم است مسئولان استانی برای اجرای شمول حمایت‌های قانونی مشاغل سخت و زیان‌آور و حمایت‌های بیمه‌ای برای آتش‌نشانان اقدامات اساسی را انجام دهند.

شهردار شهرضا با انتقاد از اختصاص امکانات به شهرداری‌ها بر اساس جمعیت شهری، تصریح کرد: مخاطرات شغلی آتش‌نشانان شهرضا و دیگر شهرهای کمتر از ۱۵۰ هزار نفر با مخاطرات آتش‌نشانان کلانشهرها و پایتخت تفاوتی ندارد، بنابراین در تخصیص امکانات هم نباید تبعیض وجود داشته باشد.

جافری با تأکید بر لزوم استفاده از امکانات و تجهیزات جدید در آتش‌نشانی‌ها، خاطرنشان کرد: توانمندترین نیروهای شهرداری در سازمان آتش‌نشانی این شهرداری بکار گرفته شده‌اند، اما لازم است مسئولان استانی و کشوری نیز با اختصاص امکانات مناسب از آن‌ها حمایت کنند.

وی با بیان اینکه امکانات و تجهیزات مناسب برای اطفاء حریق ساختمان‌های بلندمرتبه در شهرضا وجود ندارد، اظهار کرد: در منطقه سروستان با جمعیتی بالغ بر ۳۵ هزار نفر، هیچ‌گونه امکانات امدادی و اطفاء حریق پیش‌بینی نشده بود و شهرداری با استفاده از منابع داخلی خود برای ایمنی ساکنان این منطقه تلاش می‌کند.

شهردار شهرضا با تأکید بر ضرورت ایجاد سازوکار مناسب برای بکارگیری آتش‌نشانان افتخاری، تصریح کرد: این کار زمینه فرهنگ‌سازی برای پیشگیری از بروز حوادث و آموزش مسائل ایمنی به شهروندان را فراهم می‌کند.

جافری با بیان اینکه لازم است طرح بیمه‌ آتش‌سوزی شهری اجرا شود، یادآور شد: برای اجرای این طرح تبلیغات محدودی انجام شد، اما در عمل اجرا نشد، در حالی که سالانه مقدار زیادی از اموال مردم در اثر بروز حوادث از بین می‌رود و دولت باید برای جبران زیان مردم حمایت‌های لازم را انجام دهد.

کد خبر 361071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.