تئاتر باید رافع معضلات جامعه باشد

کاشان - نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی گفت: تئاتر باید رافع معضلات جامعه باشد نه اینکه بر معضلات و مشکلات اضافه کند.

سید جواد ساداتی نژاد، در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، با بیان اینکه هنر تئاتر، زندگی اجتماعی مردم و هر آنچه که در جامعه اتفاق می افتد را بیان و بازگو می کند، اظهار کرد: تئاتر باید رافع معضلات جامعه باشد نه اینکه معضل آفرین باشد، بلکه باید با زبان نرم اقشار جامعه را از آسیب ها رها کند.

وی افزود: با توجه به فرهنگ، تمدن، زندگی شهرنشینی و هنرهای ماندگار بر سفالینه های سیلک، بلوغ هنر در رفتار انسان ها نشأت گرفته از تمدن سیلک کاشان است.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی گفت: تاریخ هنر در ایران مدیون، مردمان سیلک کاشان بوده و هست و در طول تاریخ، کاشان به ظرافت در تمامی حوزه ها از معماری گرفته تا تئاتر توجه ویژه ای داشته است.

ساداتی نژاد، با اشاره به غنای فرهنگ و تمدن کاشان افزود: در سال جاری علاوه بر میزبانی کاشان در جشنواره ملی تئاتر مهر، دو رویداد بزرگ در کاشان رقم خورد که یکی انتخاب کاشان به عنوان پایتخت کتاب ایران و دیگری معرفی این شهر تحت نام "شهر ملی نساجی سنتی" است که همه این ها نشانگر فرهنگ و تمدن موجود در سیک کاشان است.

کد خبر 361064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.