۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
باشکوه مثل اینگمار برگمان

"یک سال از زندگی اینگمار برگمان" مستند ۱۱۸ دقیقه ای جین مگنوسن دیشب نفس ها را در سینه حبس کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، "یک سال از زندگی اینگمار برگمان" مستندی با ریتم دیدنی و تماشایی و کاری جذاب و دیدنی که ناگفته هایی از زندگی این کارگردان جنجالی و شهیر سوئدی را روی پرده آورده است.

 برای علاقه مندان سینمای برگمان، برای آنها که این مرد و سینمایش را دوست ندارند و او را به نا حق شیاد می‌خوانند و فیلم هایش را بازی فلسفی بیهوده می‌دانند، برای آنان که تا به حال فیلم های برگمان را روی پرده بزرگ سینما ندیده اند، برای آنان که دنبال رازهای مگو در دنیای سینمایند و برای کسانی که راه و هدف شان را در زندگی گم کرده اند و آرزوهایشان را مدت هاست چال کرده اند دیدن این مستند جذاب سوئدی پیشنهاد می‌شود.

تماشای فیلمی درباره مردی که مدام در پی آفرینش کار هنری بود و مدام و بی وقفه و دیوانه وار می‌نوشت. کارگردان جوانی که در سال ۱۹۵۷ و در سال نمایش مهر هفتم، سالی که فیلمنامه توت فرنگی های وحشی را نوشت. سالی که شش نمایش برای صحنه در دست اجرا داشت. رازهای مردی که می‌تواند الگوی هر کسی باشد که راهش را در زندگی گم کرده یا از نوشتن و خلق اثر هنری در هزارتوی روزمرگی بازمانده است.

تهرانی ها نباید فرصت را از دست بدهند زیرا که یک سانس دیگر هم برای نمایش این فیلم در نظر گرفته شده است. برنامه سینما حقیقت را اصفهانی ها نیز می توانند دنبال کنند. این روزها قلب تپنده سینما در پردیس چارسوی تهران و سینما سوره اصفهان می‌زند. خودتان را برای یک ضیافت بزرگ جشن نور و داستان آماده کنید. دیدن فرشته مرگِ مُهرِ هفتم و آن نمای درشت پایانی از چهره ویکتور سیوستروم در توت فرنگی های وحشی یا نماهایی از پرسونا و ساعت گرگ و میش و فریادها و نجواها روی پرده بزرگ لطف دیگری دارد.

 برگمان را در حین کار ببینید. بدخلقی و اضطراب تمام نشدنی و خشم انفجاری و رابطه شیفته وار و راز گونه اش با زن ها همه در این مستند حیرت انگیز گرد هم آمده است. پس از تماشای فیلم حس خواهید کرد یکی از بهترین فیلم های زندگی تان را دیده اید، مستندی با نام Bergman: A year in a life .

کد خبر 361050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.