۴۰۰ دوربین نظارتی، تخلفات رانندگی را رصد می‌کند

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان گفت: برابر قانون جریمه عبور از چراغ قرمز ۲۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده و توسط دوربین های ثبت تخلف، میزان جریمه برای پلاک خودرو خاطی در نظر گرفته می‌شود.

هادی کریمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا درباره نحوه اعمال قانون توسط دوربین‌های ثبت تخلف گفت: یک نوع از دوربین ها تخلفات زوج و فرد را ثبت می‌کند که در آینده قرار است محدوده زوج و فرد به محدوده ترافیکی تبدیل شود.

وی افزود: نوع دیگری از دوربین‌ها، تخلف عبور از چراغ قرمز، نوع سوم برای ثبت تخلف سرعت غیرمجاز در بزرگراه‌های شهر و نوع چهارم دوربین‌های ثبت تخلف تردد خودروها در مسیرهای خطوط ویژه اتوبوس BRT است.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به نحوه ثبت تخلفات توسط دوربین‌های نصب شده گفت: در خصوص ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز چنانچه راننده‌ای از چراغ زرد عبور کرده باشد و در محدوده تقاطع نتواند عبور کند مشمول جریمه نخواهد شد، اما اگر چراغ قرمز را عبور کند و یا بر روی محور عابر پیاده توقف کند، شامل جریمه می‌شود.

وی با بیان اینکه مبلغ جریمه توقف روی خط عابر پیاده ۲۰ هزار تومان است، اما اگر چراغ قرمز را رد کنند ۲۰۰ هزار تومان جریمه صادر می‌شود، افزود: چنانچه در بزرگراه‌های شهر خودروها با سرعت غیرمجاز عبور کنند، مبلغ تخلف به نسبت سرعت افزایش پیدا می‌کند.

 کریمی با بیان اینکه شهروندان با هر بار ورود به خطوط اتوبوس‌های تندرو ۸۰ هزار تومان جریمه خواهند شد، ادامه داد: هیچ استثنایی جهت ورود به این خطوط وجود ندارد حتی خودروهای خدمات شهری شهرداری هم در صورت ورود به این خطوط جریمه می‌شوند.

وی با اعلام اینکه بیش از ۴۰۰ دوربین نظارتی تمامی اعمال‌ شهر را زیر نظر دارد،  افزود: از مهمترین مزیت‌های سامانه‌های نظارت تصویری، تعیین میزان و حجم ترافیک، مستندسازی وقایع ترافیکی مانند تصادفات و یا نزاع‌های خیابانی، زمان‌دهی چراغ های راهنما با توجه به حجم ترافیک، آگاهی سریعتر از محل وقوع حادثه و اعلام به نیروهای امدادی است.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: ۶۱ سامانه ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز برای نظارت بر توقف خودروها پشت خط عابر پیاده نصب شده است، در این سامانه با استفاده از الگوریتم های پردازش تصویر، تخلف خودروها تشخیص داده و رهگیری می‌شود؛ سامانه ثبت تخلف ورود به محدوده‌های طرح ترافیکی یکی از اصلی‌ترین بخش‌های سامانه ثبت تخلف است که تاکنون ۲۳ سامانه در این زمینه در محدوده مرکزی شهر نصب شده تا خودروهایی را که برخلاف طرح وارد محدوده می‌شوند را شناسایی  و جریمه کند.

کد خبر 361035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.