کارگروه ویژه بررسی میزان تولید و دریافت شیرخام تشکیل می شود

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از تشکیل کارگروه ویژه بررسی و رصد وضعیت تولید شیر خام، توزیع و میزان ورودی آن توسط کارخانجات لبنی و شیر خشک کشور به منظور تعیین عوامل تنش زا در بازار این محصول تا دو روز آینده خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مرتضی رضایی در حاشیه نشست با نمایندگان بزرگترین تشکل ها، اتحادیه ها و انجمن های دامداری و همچنین صنایع لبنی و شیر خشک، اظهار کرد: با پایشی که توسط این کارگروه انجام خواهد شد امیدواریم منجر به کاهش قیمت مواد لبنی برای مصرف کنندگان شود.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی افزود: این کارگروه ویژه به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و با مشارکت نمایندگان اتحادیه ها، انجمن ها و تشکل های دامداری، صنایع لبنی و شیر خشک کشور تشکیل می شود.

رضایی گفت: در این نشست، نمایندگان دامداری های کشور صنایع لبنی و شیر خشک در مورد راه اندازی سامانه ای برای ثبت میزان تولید شیر خام از دامداری ها به تفکیک هر واحد تولید کننده، میزان دریافت شیر خشک توسط صنایع لبنی و صنایع شیر خشک توافق کردند.

وی افزود: با این توافق و ایجاد سامانه رصد و پایش، شیر تولیدی در کشور شناسنامه دار می شود و حجم تولید، کیفیت و میزان دریافت آن توسط صنایع لبنی مشخص خواهد شد که برای تصمیم گیران و سیاستمداران نیز دارای اهمیت است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در این نشست، ابلاغیه وزارت صنعت، معدن و تجارت و کارگروه تنظیم بازار در مورد قیمت پایه مصوب دو هزار تومانی هر کیلوگرم شیر خام درب دامداری ها با چربی ۳.۲ درصد و همچنین تعلق جایزه به ازای افزایش هر دهم درصد چربی، اعلام رسمی شد و دامداران و صنایع لبنی ملزم به رعایت این مصوبه هستند.

وی تصرح کرد: با توجه به این که در چند ماه اخیر میزان عرضه، تولید، تقاضا و قیمت شیر خام مورد مناقشه دامداران و صنایع لنبی کشور بود بعد از نشست های متعدد و بررسی های انجام شده کارگروه تنظیم بازار قیمت پایه هر کیلو گرم شیرخام را با چربی ۳.۲ درصد دو هزار تومان تعیین کرد.

کد خبر 361008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.