توسعه شهری باید مبتنی بر حمل و نقل همگانی باشد

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه مقوله توسعه بر اساس حمل و نقل همگانی مطلب مهمی است که با توجه به گسترش شهرنشینی اهمیت پیدا می‌کند، گفت: توسعه شهرنشینی وقتی با راهکارهای متداول و همراهی برنامه های حمل و نقلی پیش می‌رود تبدیل به الگوی مناسبی برای توسعه شهری می شود.

 به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد شکرچی‌زاده با تاکید بر تلاش وزارت راه و شهرسازی برای هم‌راستا کردن اجرای طرح‌های توسعه شهری با اجرای طرح‌های توسعه حمل و نقل، اظهار کرد: کلیات سند توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی در ۲۵ شهریورماه سال‌جاری به تصویب شورای‌عالی شهرسازی و معماری رسید و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نیز در تهیه و تصویب این سند سهم عمده‌ای داشت.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام اینکه ۷۵ درصد مردم در حال حاضر در شهرها زندگی می‌کنند، افزود: توسعه شهرنشینی وقتی با راهکارهای متداول و همراهی برنامه های حمل و نقلی پیش می‌رود تبدیل به الگوی مناسبی برای توسعه شهری می شود اما وقتی توسعه شهری و توسعه حمل و نقل جدای از هم و در تقابل یکدیگر پیش می‌روند آسیب‌هایی فراوانی به جامعه وارد می‌شود که بخشی از آنها شاملِ آلودگی صوتی، آلودگی هوا، هدر رفتن زمان و تخصیص بودجه عمرانی به ساخت پارکینگ و معابر تبدیل می‌شود.

شکرچی‌زاده با  تاکید بر اینکه توسعه شهرنشینی در تمامی جهان رخ داده و ایران نیز از این قاعده تبعیت کرده است، گفت: در کشورهای توسعه یافته شاهد هستیم که برنامه‌ریزی شهری با توسعه حمل و نقل عمومی همراه بوده است.

وی تصریح کرد: هدف از توسعه بر اساس سیاست حمل و نقل عمومی، افزایش سهم حمل و نقل عمومی از سفرهای درون شهری و حومه ای است. دنبال کردن این سیاست رویکرد وزارت راه و شهرسازی، همزمان از ابتدای دولت یازدهم و روی کارآمدن آقای آخوندی آغاز شد و خوشبختانه تا به امروز نیز ادامه یافت.

کد خبر 361006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.