ارتقا فرهنگ ترافیک از مهمترین اهداف جشنواره شعر "تراطنز"

رئیس مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان و مدیر دفتر تخصصی ادبیات و زبان شهرداری اصفهان گفت: ارتقا فرهنگ ترافیک از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره شعر تراطنز است.

به گزارش ایمنا، الهه رضایی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره اظهار کرد: ارتقا فرهنگ ترافیک از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است، بر این اساس به دنبال این هستیم که در راستای جلب نظر مردم به رفتارهای شخصی به جای انتقاد از دیگران تلاش کنیم.

وی افزود: زبان هنر بهترین شیوه انتقال پیام است به همین خاطر اثرگذاری فوق العاده‌ای دارد و همچنین طنز که بهترین شکل نقد است، بنابراین شعر طنز می‌تواند اثرگذاری فراگیرتری داشته باشد. 

رئیس مرکز آفرینش های ادبی قلمستان و مدیر دفتر تخصصی ادبیات و زبان شهرداری اصفهان اضافه کرد: در سرتاسر کشور جشنواره‌های فراوانی همه ساله با این موضوع برگزار میشود که هدف آنها تلاش برای تغییر رفتار شهروندان در حوزه ترافیک است.

رضایی افزود: این جشنواره با همکاری پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان- معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان با همکاری دفتر تخصصی ادبیات و زبان و مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به بخش‌های جشنواره گفت: شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را در سه بخش «اصفهان، شهر دوچرخه‌ها»، «نه به خودروی تک‌سرنشین» و «کلاه ایمنی، سرزندگی» ارائه دهند.

رئیس مرکز آفرینش های ادبی قلمستان و مدیر دفتر تخصصی ادبیات و زبان شهرداری اصفهان با بیان اینکه مهلت ارسال آثار پنج دی ماه است، افزود: شرکت در جشنواره محدودیت سنی و جغرافیایی ندارد، همچنین محدودیتی در قالب اشعار وجود ندارد و ارسال گونه‌های مختلف شعری آزاد است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان نباید آثار برگزیده در سایر جشنواره‌های کشور را ارسال کنند ضمن اینکه آثار باید در قالب فایل وُرد ارسال شود.

کد خبر 360989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.