دلالی در بازار، یکی از چالش‌های معماران

اولین نشست هم اندیشی هیئت رییسه گروه تخصصی معماری سازمان نظام مهندسی اصفهان با مهندسان معمار استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اولین جلسه دیدار و هم اندیشی هیئت رییسه گروه تخصصی معماری سازمان نظام مهندسی استان اصفهان در دوره هیئت مدیره هشتم، با حضور ریاست سازمان استان اصفهان، مهندسان معمار و اعضای گروه تخصصی معماری استان، روز گذشته_ یکشنبه ۱۸ آذر ماه_ برگزار شد.

در این نشست علی محجوب نایب رئیس سازمان نظام مهندسی استان اصفهان و عضو گروه تخصصی معماری اظهار کرد: در صدد هستیم تا این نشست ها به صورت فصلی برگزار شود. برای رسیدن به این هدف، نیازمند همکاری و مساعدت همه مهندسان معمار هستیم تا بتوانیم به این مهم دست پیدا کنیم.

در ادامه این نشست ابوذر مجلسی رئیس گروه تخصصی معماری و عضو هیئت مدیره سازمان با اشاره به اینکه تعداد نقش های استاندارد کم است، گفت: پایه ای ترین خدمات مهندسی و نقطه شروع خدمات مهندسی در هر پروژه‌ای نقشه های معماری است. از معدود پروژه‌های دارای نقشه های استاندارد و با کیفیت که بگذریم، پروژه هایی که در حال حاضر برای اخذ مجوز به شهرداری ها و نظام مهندسی ارائه می‌شود، حتی فاقد اطلاعات فنی و تایتل و شیت بندی های یکسان هستند.

وی ادامه داد: لازم است که یک بار برای همیشه با کمک هم، شهر اصفهان را از این اتفاق نجات دهیم. در بعضی از دفاتر نمایندگی شهر و شهرستان های استان، این کنترل نقشه ها، با همکاری شهرداری، در حال انجام است.از همه ناظران معماری استان درخواست می‌شود قبل از تایید عملیات شروع ساختمان، از کارفرما و طراح معماری بخواهند آلبوم استاندارد هماهنگ با سازه و مسائل تاسیساتی را ارائه دهد.

همچنین رضا کفعمی عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی در این نشست با بیان اینکه چک لیست معماری و دلالی در بازار معماری از چالش های این روزهای مهندسان است، اظهار کرد: در حال حاضر و با توجه به وضعیت بد بازار کار، همان مقدار کارکم هم نصیب کسانی می شود که تخصص و مسئولیتی در این زمینه ندارند و درصدی از این حق الزحمه به معمار می رسد؛ در صورتی که تمام مسئولیت‌های حقوقی و شورای انتظامی آن به عهده معمار است.

وی در پایان از همه معماران استان درخواست کرد تا به کمپین نه به دلالان بپیوندد و جایگاه مهندسین معمار به عنوان اصلی ترین رکن یک فعالیت ساختمانی به عنوان هماهنگ کننده را حفظ کنند.

کد خبر 360986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.