نگران مسمومیت تربیتی دانش آموزان هستیم

وزارت آموزش‌وپرورش در پی بمباران تبلیغاتی و رفتار غیرمسئولانه بخش بازرگانی صداوسیما، واکنش نشان داد.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، مرتضی نظری در واکنش به اصرار صداوسیما بر تبلیغ کتاب‌های کمک‌درسی در شبکه‌های مختلف، اظهار کرد: تبلیغات محصولات مؤسسات کنکور و کمک‌درسی در صداوسیما و همچنین برگزاری آزمون‌های متعدد در مدارس، نظام آموزشی کشور را دچار کژ کارکردی و مسمومیت تربیتی کرده است.

 به گفته وی طی ماه‌های اخیر پیامک‌ها و بازخوردهای مردمی و رسانه‌ای بسیاری از رفتار غیرمسئولانه و سودانگارانه صداوسیما در این زمینه داشته‌ایم.

تبلیغ هرگونه محصول آموزشی نیازمند دریافت مجوز از آموزش‌وپرورش است

رییس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش تصریح کرد: بر اساس ماده ۷مصوبه ۴۸۳شورای عالی آموزش‌وپرورش، هرگونه تبلیغ از محصولات آموزشی مؤسسات غیردولتی نیازمند دریافت مجوز از مرکز سنجش و تائید کارشناسان وزارت آموزش‌وپرورش است.

وی ادامه داد: علیرغم تلاش‌های مجدانه وزارت آموزش‌وپرورش در خصوص اجرای سند تحول بنیادین، متأسفانه شاهد بمباران تبلیغاتی کتاب‌های کمک‌درسی به‌صورت مستمر از شبکه‌های صداوسیما هستیم که این نوع تبلیغات مانع تحقق اهداف تربیتی سند و اعوجاج و انحراف در مأموریت‌های تحولی وزارت آموزش‌وپرورش شده است.

نظری افزود: قویاً هشدار می‌دهیم ادامه این روند، آینده فرزندان این مرزوبوم را به مخاطره می‌اندازد و نگرانی والدین را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: همان‌طور که برای تبلیغ هر نوع مواد غذایی و جلوگیری از مسمومیت احتمالی به نظر کارشناسان تغذیه رجوع می‌کنیم، مواد آموزشی نیز نیازمند تائید کارشناسان متخصص تربیتی است.

درآمد ناچیزی که صداوسیما از آن نمی‌گذرد!

رییس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به ارسال نامه وزیر آموزش‌وپرورش به صداوسیما در مورد توقف تبلیغات بدون مجوز هرگونه محصولات آموزشی در شبکه‌های مختلف اظهار کرد: در این خصوص جلسه‌ای با مدیران صداوسیما داشتیم و آن‌ها درآمد حاصله از این تبلیغات را بسیار ناچیز عنوان می‌کردند که با توجه به حساسیت موضوع تربیت و مهارت‌آموزی دانش آموزان انتظار می‌رود بخش بازرگانی صداوسیما، از این درآمد ناچیز در ثانیه‌های طلایی تبلیغات بگذرد و با برخوردی مسئولانه‌تر به دغدغه‌های تربیتی خانواده‌ها پاسخی شایسته بدهد.

کد خبر 360979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.