رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: باید پیش از اینکه دیر شود، بزرگانی را که در قید حیات هستند گرامی بداریم و ضمن تجلیل از آن‌ها، کارنامه و عملکرد آن‌ها را بررسی کنیم تا الگویی برای رفتار مردم این روزگار باشد.

محمد عیدی، معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، امروز _دوشنبه ۱۹ آذرماه_ در حاشیه برنامه بزرگداشت و تجدید میثاق با آیت الله حاج آقا رحیم ارباب، در گفت و گو خبرنگار ایمنا اظهار کرد: هدف شهرداری از برگزاری چنین برنامه‌هایی برای گرامیداشت این افراد و اکنون برای بزرگداشت حاج آقا رحیم ارباب، احترام به سرمایه‌های نمادین شهر است.

وی افزود: تجدید میثاق با حاج آقا رحیم ارباب که خود در اصفهان، از بزرگان فقه، فلسفه و عرفان بودند، احترام به سابقه تاریخ جهان شهری چون اصفهان است. اهمیت ایشان به قدری است که می‌توانند کهن الگو و الگویی اسطوره‌ای برای شهروندان اصفهان باشند.

عیدی درباره پرداختن به بزرگان و مشاهیر فعلی فرهنگ و هنر شهر اصفهان اضافه کرد: در چند سال اخیر برنامه‌های زیادی در قالب تجلیل و کارنامه برای گرامیداشت این افراد داشته ایم.

معاون شهردار با تاکید بر لزوم گرامی داشتن بزرگانی که در قید حیات هستند، افزود: باید بیش از پیش به آن‌ها توجه شده و از دست‌آوردها و بزرگی آن‌ها تجلیل نمود. همچنین باید کارنامه و عملکرد آن‌ها را بررسی کنیم تا الگویی برای رفتار مردم این روزگار باشد.

وی ادامه داد: همان طور که اخیرا برای استاد تاج اصفهانی توسط شاگردان ایشان برنامه بسیار بزرگی برگزار شد، پیش از این نیز یاد اساتیدی چون حسن کسایی و حسن یاوری گرامی داشته شد. به طور کلی، هر زمانی که حرکت‌های مدنی از طرف مردم انجام می‌شود، شهرداری آن‌ها را حمایت و تقویت می‌کند.

کد خبر 360976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.