باید از فروش دام به خارج از شهرستان جلوگیری شود

خوانسار- معاون فرماندار خوانسار گفت: برخی افراد با هدف به دنبال افزایش نرخ قیمت گوشت در کشور هستند و شاهدیم که در شهرهای مرکزی کشور با واسطه دلالان اقدام به خرید دام می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، عبدالله صانعی در نشست شورای این شهرستان با اشاره به آمار طلاق در خوانسار اظهار کرد: آمار ازدواج در برخی روستاهای شهرستان نشان دهنده این است که افراد در سنین پایین ازدواج می‌کنند و نداشتن آگاهی لازم در خصوص این موضوع باعث شده آمار طلاق بالا رود، در این راستا باید از سوی شوراها کارگروه تخصصی و آموزشی تشکیل شود.

وی با بیان اینکه دولت با جدیت در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه ورود پیدا کرده است، گفت: در گذشته ۳۳ درصد آمار طلاق استان مربوط به شهرستان خوانسار بود، اما امسال تنها ۱۰ درصد از این آمار متعلق به این شهرستان است.

باید از فروش دام به خارج از شهرستان جلوگیری شود

معاون فرماندار خوانسار با اشاره به نرخ قیمت گوشت تصریح کرد: برخی افراد با هدف به دنبال افزایش نرخ قیمت گوشت در کشور هستند و شاهدیم که در شهرهای مرکزی کشور با واسطه دلالان اقدام به خرید دام می‌کنند.

وی افزود: حدود چهار هزار رأس دام با نرخی کمتر از قیمت مصوب برای روستاییان شهرستان، خریداری شده است که همین موضوع موجب گران شدن قیمت گوشت در شهرستان و کشور شده از این رو باید از فروش دام به خارج از شهرستان جلوگیری شود.

صانعی با بیان اینکه باید نظارت کامل بر روستاها وجود داشته باشد، تاکید کرد: شوراها موضوعاتی را که نارضایتی مردم را به همراه دارد به فرمانداری و بخشداری اطلاع دهند تا برای رفع آن اقدام شود، شوراها و دهیاران باید نظارت کامل در امور روستاها داشته باشند تا به چرخه اقتصادی و مصرف ضربه وارد نشود.

 لزوم استقبال روستاییان از طرح‌های نوین آبیاری

در ادامه این نشست عبدالرضا دهاقین، معاون عمرانی فرماندار خوانسار اظهار کرد: شوراها موتور تحرک در روستاها هستند و حرکت و تلاش در روستا و شهر را به جریان می‌اندازند.

وی گفت: خودکفایی در بخش کشاورزی و دامداری مرهون زحمات روستاییان است، اگر روستاها خالی از سکنه شود دامداری و کشاورزی نابود می‌شود.

معاون عمرانی فرماندار خوانسار با تأکید بر اجرای طرح‌های نوین آبیاری و یکپارچه سازی زمین‌های زراعی، عنوان کرد: مدیریت بحران‌ در روستاها برعهده دهیاران است.

وی تصریح کرد: با استفاده از تسهیلات بانکی در روستاها باید طرح‌های اشتغالزایی ایجاد شود و مدیران با اختیاراتی که در دارند در امور مختلف نظارت کامل داشته باشند اگر اختلاف سلیقه نیز وجود دارد باید در داخل رفع شود و به بیرون منعکس نشود.

کد خبر 360968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.