افزایش مشارکت بخش خصوصی در اجرای تاسیسات فاضلاب شهری اصفهان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان از رشد ۴۲۰ درصدی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در اجرای تاسیسات فاضلاب شهری این استان خبر داد و افزود: از سال ۹۲ تا ۹۷ میزان سرمایه گذاری این بخش به بیش از ۱۱ هزار و ۶۴۲ میلیارد ریال رسیده‌است.

به‌گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، هاشم امینی با بیان اینکه از سال ۸۷ تا ۹۲ حجم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ‌در اجرای تاسیسات فاضلاب شهری‌ ۲۷۴ میلیارد ریال بوده است، اظهار کرد: این رقم‌ از سال ۹۲ تا ۹۷ به بیش از ۱۱ هزار و ۶۴۲ میلیارد ریال رسیده که بیانگر رشد ۴۲۰ درصدی در این زمینه است.

وی به انواع روش‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در تاسیسات فاضلاب شهری‌ اشاره و تصریح کرد: در پنج سال اخیر بخش خصوصی به روش‌های مختلف از جمله‌ بیع متقابل به مبلغ پنج‌هزار و ۷۸۴ میلیارد ریال، فایناس جاری به مبلغ یک‌هزار و ۲۲۸ میلیارد ریال، فایناس خارجی چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال،BOT  (ساخت، بهره برداری و انتقال) به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال در اجرای تاسیسات فاضلاب شهری استان اصفهان سرمایه‌گذاری کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در تشریح جزئیات اجرای شبکه فاضلاب در شهرهای مختلف استان به روش سرمایه‌گذاری بیع متقابل، گفت: اجرای شبکه فاضلاب در شهرهای مبارکه و لنجان با سرمایه‌گذاری شرکت فولاد مبارکه به‌مبلغ یک‌هزار و ۲۱۵ میلیارد ریال، اجرای شبکه فاضلاب و احداث تصفیه‌خانه فاضلاب در شهر نجف‌آباد با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد ریالی شرکت سازه گستر منفرد بودهاست.

وی افزود: همچنین اجرای شبکه فاضلاب شهر دولت‌آباد با سرمایه‌گذاری ۱۴۰ میلیارد ریالی شهرداری این شهرستان، اجرای شبکه فاضلاب شهر نجف‌آباد با سرمایه‌گذاری ۱۲۰۰ میلیارد ریالی شهرداری نجف‌آباد و اجرای شبکه فاضلاب شهر خورزوق با سرمایه‌گذاری ۸۰ میلیارد ریالی شهرداری این شهرستان انجام شده است.

امینی اضافه کرد: اجرای شبکه فاضلاب شهر دستگرد با سرمایه‌گذاری ۸۰ میلیارد ریالی شهرداری این شهرستان، اجرای شبکه فاضلاب شهر گرگاب با سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد ریالی شهرداری آن، اجرای شبکه فاضلاب شهر دهق با سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد ریالی شهرداری، اجرای شبکه فاضلاب شهرهای زیباشهر و دیزیچه با سرمایه‌گذاری ۴۸۹ میلیارد ریالی شرکت فولادمبارکه و اجرای شبکه فاضلاب فولادشهر با سرمایه‌گذاری ۲۱۰۰ میلیاردی ذوب‌آهن، طرح‌های اجرا شده از روش سرمایه‌گذاری بیع متقابل بوده است.

بازسازی شبکه فرسوده فاضلاب شهر اصفهان در دستور کار است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان حجم سرمایه‌گذاری فاینانس جاری را یک‌هزار و ۲۲۸ میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: اجرای شبکه فاضلاب نجف‌آباد با اعتباری بالغ بر ۶۸۰ میلیارد ریال، اجرای شبکه فاضلاب درچه با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال، اجرای شبکه فاضلاب تیران با اعتباری بالغ بر ۳۴۶ میلیارد ریال و اجرای شبکه فاضلاب در شهر اصفهان با اعتباری بالغ بر ۳۲ میلیارد ریال از طریق فایناس جاری تامین شده است.

وی بازسازی شبکه فرسوده فاضلاب شهر اصفهان را ضروری خواند و تصریح کرد: حدود نیم قرن است که از قدمت شبکه فاضلاب شهر اصفهان می‌گذرد و از سه هزار و ٧٠٠ کیلومتر شبکه فاضلاب شهر اصفهان، حدود ٢٤٠ کیلومتر آن را خطوط اصلی با اقطار بیش از ٥٠٠ میلی‌متر تشکیل می‌دهد که بیش از ١٥٠ کیلومتر آن فرسوده است و در حال حاضر بازسازی و اصلاح آن با سرمایه‌گذاری چهارهزار و ۶۰۰ میلیارد ریال فاینانس خارجی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان همچنین از در دستور کار بودن احداث نیروگاه بیوگاز تصفیه‌خانه جنوب با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار به روش BOT در این استان خبر داد.

کد خبر 360967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.