پیست فریدونشهر بین‌المللی می‌شود/ خطرات تیوپ‌سواری را جدی بگیرید

رییس هیئت اسکی استان اصفهان گفت: به دنبال دریافت مجوز بین‌المللی پیست فریدونشهر برای میزبانی از مسابقات بین‌المللی هستیم.

محمود یسلیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص شرایط پیست فریدونشهر، اظهار کرد: با میزان خوب بارش برفی که اخیراً در فریدونشهر شاهد بودیم، دو هفته از راه‌اندازی پیست فریدونشهر می‌گذرد و با استقبال خوبی هم از سوی علاقه‌مندان به اسکی روبه‌رو شدیم.

وی با اشاره به ارتفاع خوب برف در پیست فریدونشهر، ادامه داد: شرایط برای تمرین بسیار مساعد و عالی است و اسکی‌بازان تمرینات پیش‌فصل و اسکی آزاد را شروع کرده‌اند البته هنوز دروازه‌های پیست را نگذاشته‌ایم که با یک بارش برف دیگر دروازه‌ها را هم کار می‌گذاریم و تمرینات دروازه را استارت می‌زنیم.

رییس هیئت اسکی استان اصفهان در مورد زمان بازگشایی پیست افوس، گفت: سال گذشته این پیست فقط به مدت دو هفته باز بود اما با میزان خوب ارتفاع برف، پیست از ۹ آذر ماه تقریباً آماده شد و پیگیر دریافت مجوز بازگشایی آن از کارشناسان فدراسیون اسکی هستیم. طبق مکاتبات انجام شده قرار است نماینده فدراسیون در هفته جاری برای تأیید و صدور مجوز به اصفهان بیاید.

یسلیانی با اشاره به برگزاری مسابقات کشوری در پیست فریدونشهر، تصریح کرد: مسابقات قهرمانی کشور جوانان آلپاین آقایان، مسابقات قهرمانی کشور اسنوبرد تمامی رده‌های سنی آقایان و احتمالاً بانوان که البته برگزاری مسابقات بانوان هنوز به قطعیت نرسیده و بستگی به تعداد اسکی‌بازان خانم دارد؛ همچنین مسابقات قهرمانی انتخابی استان و مسابقات چندجانبه را در برنامه امسال خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: به طور کلی تمامی مسابقات و برنامه‌های آموزشی، برگزاری دوره‌های مربیگری و ارتقای سطح دانش مربیان و ... را که سال گذشته به دلیل بارش کم برف موفق به برگزاری آن‌ها نشدیم، امسال حتماً برگزار می‌کنیم.

استعدادیابی مهم‌ترین برنامه پیش‌روی هیئت

رییس هیئت اسکی استان اصفهان خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه استعدادیابی کودکان شش تا ۱۲ ساله در پیست‌های فریدونشهر و افوس از مهم‌ترین برنامه‌های هیئت استان است که مرحله نخست آن در دو بخش دختران و پسران به انجام رسیده و از ابتدای دی ماه نیز مرحله بعدی که تخصصی و اسکی روی برف است شروع می‌شود تا مستعدین برای حضور در مسابقات قهرمانی کشور آماده شوند.

یسلیانی در مورد میزبانی مسابقات بین‌المللی در پیست فریدونشهر، اظهار کرد: در حال حاضر پیست فریدونشهر مجوز بین‌المللی ندارد که البته به دنبال دریافت این مجوز هستیم که در صورت انجام، میزبانی مسابقات بین‌المللی اسکی را هم در برنامه کاری هیئت قرار می‌دهیم.

وی گفت: هر ساله در این فصل از مردم خواهش می‌کنیم استفاده از تیوپ در پیست را کمی جدی‌تر بگیرند چراکه بسیار خطرناک است و در هفته گذشته ۱۰ نفر به دلیل استفاده از تیوپ در خارج از محدوده پیست، دچار مصدومیت شدید شده و به بیمارستان منتقل شدند.

کد خبر 360965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.