برنامه شهرداری برای مناسب‌سازی آرامگاه‌های مشاهیر اصفهان

شهردار اصفهان گفت: مناسب‌سازی آرامگاه مشاهیر و بزرگانی که در دوران گذشته نقشی ایفا کرده و اکنون شرایط مکانی آرامگاه‌شان مساعد نیست، در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

 قدرت الله نوروزی صبح امروز - دوشنبه ۱۹ آذر- در مراسمی که به مناسبت سالگرد درگذشت علامه حاج آقا رحیم ارباب در گلزار شهدای اصفهان و در جوار مقبره این عالم دینی برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: هدف اصلی از حضور در این مراسم، تجدید میثاق با شهدا و به طور خاص گرامیداشت آیت‌الله حاج آقا رحیم ارباب، زیارت و ذکر خاطراتی از رفتار، گفتار و اخلاق این عالم بزرگوار بود.

وی افزود: آیت‌الله حاج آقا رحیم ارباب یکی از نادرترین اشخاصی بودند که در مواجهه با جوانان نقش اثرگذاری داشتند و بیان خاطرات و شخصیت ایشان برای جوانان در برهه کنونی می‌تواند موثر واقع شود؛ به خصوص اگر بزرگان این منش را الگوی خود برای ارتباط با جوانان قرار دهند.

شهردار اصفهان با اشاره به مشاهیر و بزرگانی که هم اکنون در قید حیات بوده و از سرمایه‌های شهر هستند، ادامه داد: بخشی از عملکرد فرهنگی شهر قدردانی از مشاهیر، هنرمندان و اندیشمندان زنده و همچنین گرامی داشتن یاد و خاطره بزرگانی است که در تخت فولاد و گلستان شهدا دفن هستند، به طور حتم گرامیداشت و تجلیل از مشاهیر و نام آوران شهر می‌تواند الگویی برای دنیای کنونی، جوانان و مردم باشد.

نوروزی گفت: تاکنون احیا و ساخت مقبره برای بزرگان از سوی شهرداری انجام شده است و به همین ترتیب، هم اکنون نیز شهرداری برای دیگر افرادی که در دوران گذشته نقشی ایفا کرده‌اند و اکنون شرایط مکانی آرامگاه‌شان مناسب نیست، برنامه دارد.

کد خبر 360963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.