استعفای نمایندگان اصفهان شروعی بسیار مناسب است

رییس حزب ندای ایرانیان شعبه اصفهان گفت: اختلافات بین استانی باعث شد تا استعفای نمایندگان استان‌های مجاور از سمت نمایندگی جدی گرفته نشود و در رسانه ملی نیز بازتاب نداشته باشد.

محمد کیهانی در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون مشکلاتی که در حوزه تخصیص بودجه به پروژه‌های انتقال آب اصفهان پیش آمد و به استعفای دسته جمعی نمایندگان استان منجر شد، اظهار کرد: متاسفانه به خاطر تبلیغاتی که برای استان اصفهان صورت می‌گیرد در گیر این مشکلات شده‌ایم؛ زیرا همیشه از اصفهان به عنوان یک استان برخوردار نام برده می شود و در نتیجه توجهات لازم و کافی به این استان پهناور نمی شود.

وی افزود: همچنین ما در ادوار گذشته شاهد این بوده‌ایم که امکاناتی نظیر مجتمع فولاد مبارکه به سمت اصفهان هدایت شده بر همین اساس نگاهی متفاوت نسبت به اصفهان در کشور شکل گرفت، در نتیجه در فضاهایی نظیر مجلس و دولت در حق اصفهان ظلم می‌شود؛ زیرا آن را استانی با وضعیت عالی می‌دانند.

کیهانی تصریح کرد: در حال حاضر دقیقا مشکل مشابه (کم آبی) اصفهان را در ارومیه می‌توان مشاهده کرد، اما نوع برخورد دولت با ارومیه متفاوت است و این تفاوت برخورد از تبلیغات نابجای مقامات اصفهان از استانمان در جلسات کشوری ناشی می شود.

دولت قبلی زمینه ساز اختلافات استانی بر سر آب شد

وی افزود: آقای روحانی در سفر انتخاباتی به اصفهان رسما متعهد به احیای زاینده رود اصفهان شدند، اما کماکان سایه مشکلات و خشکی زاینده رود بر سر اصفهان است، البته دولت قبل هم بدون تقصیر نیست؛ چرا که زمینه ساز اختلافات استانی بر سر آب شد.

رییس حزب ندای ایرانیان شعبه اصفهان تصریح کرد: در سفر انتخاباتی احمدی نژاد به استان چهار محال و بختیاری نظم انتقال آب به استان های مجاور به هم خورد و این تصمیمات نابجا موجب ایجاد اختلاف بین استان اصفهان و چهارمحال بختیاری و همچنین باعث ناراحتی مردم اصفهان از استان یزد شد؛ زیرا آبی که می بایست طبق مقررات، جهت شرب در یزد مورد استفاده قرار می گرفت، در مصارف کشاورزی به کار برده شد.

وی افزود: وضعیت این اختلاف بین استانی باعث شد تا استعفای نمایندگان استان‌های مجاور جدی گرفته نشود و در رسانه ملی نیز بازتاب نداشته باشد.

رییس حزب ندای ایرانیان شعبه اصفهان افزود: نوع برخورد نمایندگانی که استعفا داده‌اند در ادامه می‌تواند میزان جدیت این خواسته ها را بیان کند؛ زیرا این‌که نمایندگان استان متفق القول شوند پدیده ای مبارک است. این استعفا شروعی بسیار مناسب برای اعتراض به ناعدالتی‌های موجود است و نمایندگان می‌توانند با رایزنی‌ها و مصاحبه‌های متعدد این مشکلات را روشن کنند.

کد خبر 360961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.