۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷
تماشاگر بود، صندلی نبود

استقبال گسترده هواداران تیم سپاهان از بازی سپاهان و پرسپولیس باعث شد تا ظرفیت این استادیوم پاسخگوی حضور پرشور هواداران سپاهان نباشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حساسیت و هیجان بازی دو تیم سپاهان و پرسپولیس در مقایسه با نبرد سپاهان در مقابل پدیده مشهد آنقدر بیشتر بود که بتوان حدس زد استقبالی عجیب و غریب از این بازی به عمل خواهد آمد که همین اتفاق هم افتاد و سکوهای استادیوم نقش جهان عصر روز یکشنبه در مقابل چشم هواداران سپاهان شرمنده شد. یکی به دوی مجموعه فولاد مبارکه و شرکت توسعه تجهیز بر سر استفاده از طبقه دوم استادیوم نقش جهان که از یک هفته قبل آغاز شده بود نتیجه‌ای در بر نداشت و هیچ‌کدام از طرفین حاضر به پذیرش مسئولیت استفاده از طبقه دوم استادیوم نقش جهان نشدند تا در نهایت همان نزدیک به ۵۰ هزار هوادار امکان تماشای مستقیم بازی را پیدا کنند و در حدود ۱۰ هزار هوادار مشتاق که اکثریت قریب به اتفاق آنها هم از هواداران سپاهانی بودند راهی به استادیوم نقش جهان پیدا نکردند و مجبور شدند بعد از بازگشت به خانه از طریق تلویزیون بازی تیم محبوبشان را تماشا کنند.

سالها بود که حساس‌ترین مسابقات سپاهان چه در جریان لیگ برتر و چه در مسیر قهرمانی جام حذفی در استادیوم فولادشهر برگزار می شد که این ورزشگاه هم در بهترین حالت می‌توانست فقط ۱۲ هزار هوادار را پذیرش کند، اما با شرایطی که ایجاد شد و بعد از تکمیل استادیوم نقش جهان استقبال از بازی‌های سپاهان به شدت زیاد شد و قرار گرفتن شاگردان امیر قلعه‌نویی در کورس قهرمانی هم مزید بر علت شد تا امروز سپاهان به خودش ببالد که می تواند برای یک بازی در دور رفت لیگ پای ۵۰ هزار هوادار اصفهانی را به نقش جهان باز کند.

مشکلات استادیوم نقش جهان هم اتفاق جدیدی نیست و از همان پاییز ۹۵ که نقش جهان افتتاح شد تا به امروز تلاش‌های زیادی صورت گرفته تا راه رسیدن به این استادیوم هموارتر شود. از خاکبرداری ضلع دیگر زمین‌های استادیوم نقش جهان گرفته تا احداث دو مسیر فرعی برای رسیدن به پارکینگ‌های مجموعه اتفاقی بوده است که برای کمک به حضور تماشاگران در این مدت انجام شد اما مشکل اصلی ظرفیت استادیوم بود که امکان پذیرش هواداران سپاهان را پیدا نکرد و بسیاری به صورت ایستاده و یا حتی از روی سقف غرفه‌های بالای سکوها مجبور به تماشای بازی شدند.

اوضاع برای اصحاب رسانه هم چندان خوشایند نبود و در بحث عبور و مرور خبرنگاران و عکاسان به داخل ورزشگاه مشکلاتی ایجاد شد که شاید در نوع خودش بی سابقه بود، اما ناگفته نماند که برگزاری بازی با این حجم از حساسیت و استقبال هم کار ساده‌ای نبود و همین که کوچکترین اتفاق ناخوشایندی رقم نخورد یک نکته مثبت در برگزاری بازی دیروز بود.

کد خبر 360955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.