پیمانکاران تمایلی به شرکت در مناقصات شهرداری‌ها ندارند

شهرضا – شهردار شهرضا گفت: کاهش در آمد شهرداری‌های استان و ثبات نداشتن قیمت‌ها در سال جاری، باعث شده تا پیمانکاران تمایلی به ارایه خدمات و اجرای پروژه‌های عمرانی و حتی شرکت در مناقصات شهرداری نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، رحیم جافری در جلسه شورای اسلامی شهر شهرضا، اظهار کرد: دولت تبلیغات زیادی برای طرح بازآفرینی شهری می‌دهد، اما تاکنون هیچ مبلغی در این زمینه به شهرضا اختصاص نیافته است.

وی ادامه داد: برای تملک کارخانه نوین که هویت تاریخی شهروندان است، باید بیشتر از شهرداری حمایت شود.

شهردار شهرضا با بیان اینکه قول واگذاری ۵۰۰ تن قیر به شهرداری داده شد، اما این وعده محقق نشده است، تصریح کرد: به تازگی اعلام شد که فعلا امکان تخصیص این سهمیه وجود ندارد، در حالی که این سهمیه به شهرهای دیگری که از نظر جمعیت مانند شهرضا هستند، تعلق گرفته است.

جافری با بیان اینکه یکصد هزار مترمربع از معابر شهرضا در سال ۹۷ آسفالت شده است، خاطرنشان کرد: این میزان آسفالت خیابان در بین سایر شهرداری‌های استان تقریبا قابل قبول است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته با اختصاص اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، لکه گیری ۶۰ هزار مترمربع از معابر شهر انجام شد، اظهار کرد: در همان سال، ۲۶۰ هزار مترمربع از معابر شهر با هزینه‌ای بالغ ۵۵ میلیارد ریال آسفالت شد.

شهردار شهرضا با بیان اینکه وضعیت مالی شهروندان تأثیر مستقیم بر درآمدهای شهرداری‌ها دارد، یادآور شد: کاهش در آمد شهرداری‌های استان و عدم ثبات قیمت‌ها در سال جاری، باعث شده تا پیمانکاران تمایلی به ارایه خدمات و اجرای پروژه‌های عمرانی و حتی شرکت در مناقصات شهرداری نداشته باشند.

جافری با اشاره به پروژه‌های عمرانی شهرداری شهرضا در سال جاری، تصریح کرد: امسال با اختصاص اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال، عملیات لکه‌گیری ۴۸ هزار و ۸۰۰ متر از معابر شهری انجام شد.

وی از اختصاص یک میلیارد و ۴۷۵ میلیون ریال برای روکش آسفالت معابر شهری به مساحت ۷۱ هزار و ۵۴۲ مترمربع در سال ۹۷ خبر داد و افزود: میزان آسفالت  معابر شهری در مقایسه با سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است و مهم‌ترین علت آن نیز افزایش ۴۰۰ درصدی قیمت قیر نسبت به سال گذشته وارایه نکردن آن در بورس در دو ماه اخیر بوده است.

شهردار شهرضا فرهنگ‌سازی را زمینه‌ساز مشارکت بیشتر شهروندان در اجرای پروژه‌های شهری دانست و خاطرنشان کرد: باتوجه به شرایط موجود، رویکرد شهرداری شهرضا در سال ۹۷ بیشتر به انجام کارهای فرهنگی و آزادسازی مسیر خیابان‌ها بوده است.

جافری با بیان اینکه مطالعات طرح جامع شهری شهرضا انجام شده، تصریح کرد: پس از گذشت ۱۶ ماه از تأیید این طرح، هنوز ابلاغ نشده است.

وی تأکید کرد: شهرداری برای روشنایی محورهای مواصلاتی خارج از شهر وظیفه‌ای ندارد.

شهردار شهرضا با اشاره به مشکلات ساکنان منطقه سروستان یادآور شد: در این منطقه که فاقد فضای سبز مناسب و زیرساخت مناسب است ۳۰ هزار نفر ساکن هستند و اداره راه و شهرسازی هم برای اختصاص زمین همکاری نمی‌کند.

جافری با اشاره به مشکلات شهرک امیرکبیر شهرضا نیز تصریح کرد: شهرداری زمینی به مساحت ۴۰۰ متر زمین را برای استقرار ایستگاه گاز این شهرک واگذار و تعهد کرده ، هزینه حفاری را وصول نکند، اما همچنان پس از گذشت حدود ۲۰ سال این شهرک فاقد سیستم گازرسانی است.

کد خبر 360947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.