نخستین همایش تخصصی ملی "ایساک" در کاشان برگزار می‌شود

کاشان - نخستین همایش تخصصی ملی ایساک ایده، سرمایه گذاری، اجرا و کارآفرینی با محوریت ایده پردازی در بخش گردشگری و بافت تاریخی کاشان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان ، محمد تکبیرگو، دبیر همایش تخصصی ملی ایساک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عنوان این همایش برگرفته از چهار کلمه ایده،  سرمایه گذاری، اجرا و کارآفرینی در زمینه بافت تاریخی و گردشگری است که براساس برنامه ریزی‌های انجام شده با حضور تعدادی از وزرا و معاونان، نمایندگان مجلس، سفیران کشورهای خارجی و جمعی از فعالان حوزه گردشگری  ۲۸ آذرماه امسال در کاشان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال‌های اخیر با موضوعات اقتصادی و جلوگیری از خروج ارز از کشور تصریح کرد: منطقه فرهنگی کاشان به عنوان گنجینه‌ای از آثار تاریخی و فرهنگی یکی از فرصت‌های منحصر به فرد نه تنها در کشور بلکه در منطقه خاورمیانه برای توسعه صنعت گردشگری و ارز آوری است.

مدیر خانه کسب و کار کاشان تصریح کرد: با وجود صنعتی شدن و گسترش شهرنشینی در کاشان خوشبختانه بافت تاریخی آن با نگاه ژرف و بلند دلسوزان فرهنگی و تاریخی در ادوار گذشته و امروز باعث شده تا مورد بهره برداری و حتی درآمدزایی قابل توجهی قرار گیرد.

وی سهم ایران در کسب درآمد از بخش گردشگری را با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در کشور ناچیز دانست و افزود: بالطبع کاشان به عنوان دیار نخستین‌های جهان از این قاعده مستثنی نیست و ضروری است برای بهبود شرایط و زیرساخت‌های لازم و افزایش رضایتمندی و جذب گردشگران داخلی و خارجی ایده‌های خلاقانه و نوآورانه‌ای فراهم کنیم.

تکبیرگو، تصریح کرد: نخستین همایش تخصصی ملی ایساک با همکاری و مشارکت فرمانداری، اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، شهرداری و دانشگاه کاشان ۲۸ آذرماه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه از بنیان‌گذاران گردشگری نوین کاشان در این همایش تجلیل می شود، گفت: در این مراسم از وزرای دولت، معاونان رییس جمهور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سفرای کشورهای خارجه، مدیران کل استان به عنوان مهمان ویژه دعوت به عمل آمده است.

دبیرنخستین همایش تخصصی ملی ایساک افزود: ایده پردازان و فعالان حوزه گردشگری از سراسر کشور می‌توانند برای حضور در همایش چکیده ایده‌ها و طرح‌های خود را از طریق ثبت نام در سایت همایش با نشانی www.bhiran.com و یا به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

تکبیرگو خاطرنشان کرد: فعالان حوزه گردشگری کشور و ایده پردازان پیشنهاد دهنده چنانچه تقاضای حضور در همایش را دارند با مراجعه به سایت اقدام به ثبت نام کنند تا امکان حضورشان در همایش فراهم شود.

کد خبر 360942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.