نسل جوان الگوی مناسبی ندارد

شهرضا - رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهرضا گفت: در واقعیت گرایش به معنویت کاهش یافته است درحالی که همواره شعار معنویت می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، آرزو قوامی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان این شهرستان، تصریح کرد: متأسفانه نسل جوان الگوی مناسبی در حوزه‌های مختلف ندارد و باید برای رفع این مسئله چاره‌اندیشی شود.

وی ادامه داد: شعارهای سیاسی، فرهنگی و بخشنامه‌ها با واقعیات جامعه تفاوت دارد، در عمل گرایش به معنویت کاهش یافته در حالی که همواره شعار معنویت می‌دهیم.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهرضا با بیان اینکه همواره از علما و مفاخر شهرضا سخن گفته می‌شود بدون آنکه شخصیت و خدمات آن‌ها به درستی معرفی شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه آیین‌های ملی بیشتر تشریفاتی شده در حالی که فلسفه اصلی آن‌ها، نزدیکی خانواده‌ها و افراد به یکدیگر بوده است.

قوامی یادآور شد: از آیین‌هایی مثل چهارشنبه سوری به عنوان سنبل آتش‌پرستی یاد می‌شود، در حالی که پیشینیان ما هم یکتاپرست بوده‌اند و آتش را به عنوان نماد پاکی می‌شناختند.

وی با بیان اینکه جامعه هم به هویت باستانی و تاریخی نیاز دارد و هم به نمادهای مذهبی، اظهار کرد: جوانان احساس کردند که به هویت تاریخی آنان توجه نمی‌شود و همین مسئله آسیب‌زا بوده است.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهرضا با بیان اینکه شهدا از ارزش‌ها دفاع کرده‌اند، تصریح کرد: شهید حججی نماد جوانان این نسل است و ثابت کرد که این جوانان نیز حاضرند برای دفاع از ارزش‌ها فداکاری بسیاری انجام دهند.

کد خبر 360938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.