پسماندهای خطرناک را در جعبه‌های ایمنی بریزید

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: توزیع جعبه‌های ایمنی (safety box) زرد رنگ و کیسه‌های قرمز رنگ به صورت پایلوت در سطح مناطق سه، ۱۴ و ۱۵شهرداری اصفهان آغاز شده است.

علی دهنوی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: هر پسماندی که فسادپذیر باشد، شیرابه تولید کند و بو بدهد جزء پسماندهای تر محسوب و پسماند خشک اقلامی همچون کاغذ، لاک، فلز، پت، شیشه و ... است.

وی افزود: در کنار پسماندهای تر و خشک، پسماندهای ویژه و خطرناک مثل تیغ صورت تراشی، سر سرنگ، باطری موبایل در منزل تولید می‌شود که خطرناک، تیز و بُرنده هستند که در گذشته راهکاری برای جمع‌آوری آنها وجود نداشت و عموما داخل پسماندهای تر ریخته می‌شد، اما با تدابیر اندیشیده شده، جعبه‌های ایمنی برای جمع‌آوری پسماندهای خطرناک توزیع می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه از ۱۵ روز پیش جعبه‌های ایمنی (safety box) زرد رنگ به عنوان پایلوت در مناطق سه، ۱۴ و ۱۵ توزیع شده تا پسماندهای خطرناک جمع‌آوری و آنالیز شود، خاطرنشان کرد: این جعبه‌ها از اواخر امسال یا اوایل سال آینده در تمام مناطق ۱۵ گانه شهر توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: طبق برآوردهای انجام شده توزیع جعبه‌های ایمنی سالانه بین سه تا چهار میلیارد تومان برای سازمان مدیریت پسماند هزینه خواهد داشت، اما برای سلامت شهر و شهروندان ارزش دارد، از این رو انتظار می رود مردم همکاری لازم را داشته باشند و اقلام مورد نظر را در این جعبه‌های ایمن قرار دهند.

دهنوی با بیان اینکه همراه با این جعبه‌ها، کیسه‌های قرمز رنگ توزیع می شود، گفت: شهروندان باید مواد عفونی، باندها، اسپری‌ها و داروهای از تاریخ گذشته را داخل کیسه‌های قرمز رنگ قرار دهند تا آنالیز شود.

وی تاکید کرد: توزیع جعبه‌های ایمنی (safety box) زرد رنگ و کیسه‌های قرمز رنگ برای نخستین بار در کشور از سوی شهرداری اصفهان و سازمان مدیریت پسماند انجام می‌شود.

کد خبر 360936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.