مکرون در برابر معترضان کوتاه آمد

پس از گذشت چهار هفته از اعتراضات مردمی در فرانسه، رییس جمهور این کشور بالاخره به خواسته‌های معترضان تن داد و مجبور شد نشستی را برگزار و حرف های مخالفان را بشنود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، فریاد خشم و اعتراضی که در سایه  برخورد خشونت آمیز نیروهای پلیس رو به افزایش است، دولت فرانسه را مجبور کرد برای سرکوب معترضان به خودروهای زرهی به نام «هرمس» که در فرانسه به آن نماد سرکوب می گویند، متوسل شود.

در این میان رییس جمهور فرانسه بار دیگر بر افزایش خشونت پلیس علیه معترضان به عملکرد سیاست های دولت تاکید کرد.ترامپ نیز در این آشفته بازار فرانسه درباره ناآرامی های پاریس اظهار نظر کرده که با واکنش مقامات الیزه از جمله وزیر خارجه این کشور همراه شده است.

وزیر امورخارجه فرانسه اعلام کرد: من از دونالد ترامپ می‌خواهم در سیاست داخلی فرانسه دخالت نکند. در روزهای اخیر ترامپ با انتشار توئیت های متعدد، به تحلیل رویکرد جنبش معترضان در فرانسه پرداخته و مدعی شده  معترضان شعار می دهند ما ترامپ را می خواهیم.

­یک منبع مطلع در کاخ الیزه اعلام کرد: امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه امروز دوشنبه ساعت ۹ صبح با نمایندگان اتحادیه‌های تجاری، سازمان های کارگری و انجمن هایی از مقامات محلی منتخب دیدار خواهد کرد.

کاخ الیزه تصور نمی کرد نسخه ساخت خودروی زرهی «هرمس» که برای کنترل آشوب در کشورهای خاورمیانه پیچیده بود در خیابان شانزه لیزه به کار گرفته شود.

کد خبر 360925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.