از حصر جز پوسته‌ای نمانده است

همزمان با ایام گرامیداشت روز دانشجو، مشاور رییس جمهوری امروز با حضور در دانشگاه تهران به سوالات پرحرارت دانشجویان پاسخ داد.

به گزارش ایمنا، حسام الدین آشنا در مراسمی که در تالار چمران دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد، بخش اعظم وقت خود را به پاسخ به سوالات دانشجویان اختصاص داد و در واکنش به سوالی درباره وعده دولت مبنی بر رفع حصر گفت: امروز از حصر جز یک پوسته نمانده و آنچه باید از سوی رییس شورای عالی امنیت ملی اتفاق بیفتد افتاده، امیدوارم آن پوسته نیز با پرداخت هزینه از سوی امثال شما برداشته شود.

وی در ابتدای سخنانش با اشاره به شرایط ۱۶ آذر سال ۳۲ و روابط رژیم شاه با آمریکا، خاطراتی از سال ۵۷ که پیگیر مسائل انقلاب در خانواده بوده و نیز سال ۵۸ که در برگزاری جلسات تفسیر قرآن با همکاری دفتر تحکیم وحدت در لانه جاسوسی همکاری می کرده بیان کرد و افزود: اگر قرار است دانشجویان در شرایط کنونی مسئولیتی به عهده بگیرند، باید برای آن آمادگی داشته باشند چون شرایط بسیار پیچیده است.

پس از سخنان مقدماتی مشاور رییس جمهوری دانشجویان سوالات مختلفی در خصوص مسائل کشور، رفع حصر، توجه دولت به محرومان، ایستادگی روحانی بر حرف ها و وعده های انتخاباتی و عدم مقابله با نهادهای قدرت، وضعیت نامناسب دانشگاه‌ها و آزادی زندانیان سیاسی بیان کردند و پرسیدند دولت با ناامیدی های مردم چه می کند؟

رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در پاسخ به این سوالات، به تعارض منافع و اثرات آن بر روابط قدرت در جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: دولت در مسیر شفافیت تعارضات منافع و تصمیمات گام برداشته و این یعنی مردم بیشتر می‌توانند بر حاکمیت نظارت کنند.

وی با بیان این که دولت پیگیر مسائل زندانیان سیاسی است، افزود: این پیگیری‌ها باعث شده گاه افرادی از دولت احضار و متهم شوند.گفتنی است این نشست به میزبانی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد.

منبع:ایرنا

کد خبر 360912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.