گیاهی موثر برای درمان بیماری‌های ریوی

گل ماهور گیاهی است که خواص دارویی بی‌نظیری دارد و از زمان‌های دور برای درمان بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی، برونشیت و بیماری‌های عفونی مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ریه عضوی حیاتی و حساس است که تبادل گازهای اکسیژن و دی اکسید کربن را بر عهده دارد و سلامت آن از اهمیت زیادی برخوردار است. اما این روزها آلودگی هوا و شرایط تنفسی نامناسب دست به دست هم داده و با اضافه شدن به دیگر عوامل خطرآفرین بیماری‌های ریوی نظیر سیگار کشیدن، شرایط را برای ریه‌ها هرچه بیشتر دشوار کرده است. اما در طب سنتی همواره راهکارهایی برای بیماری‌های مختلف وجود دارد و امراض ریوی نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

گیاهانی وجود دارند که فرآیند خارج کردن خلطها، تبادل گازها، تحریک بافت ریه‌ها و مرطوب سازی هوا، بهبود عملکرد مغز در کنترل تنفس و افزایش جریان خون در بافت‌های ریه‌ را آسانتر کرده و باعث کارکرد بهتر ریه‌ها می شوند.

تاثیر گیاه "بابونه" در باز شدن مجاری تنفسی

بسیاری از بیماری‌های ریوی مانند مشکلات انسدادی ریه، ذات الریه و بیماری آسم، باعث نفس‌تنگی می‌شود. یکی از گیاهان موثر برای تنگی نفس، گیاه "بابونه" است که افراد می‌توانند آن را  به‌ صورت دمنوش و یا بخور دم‌کرده بابونه استفاده کنند. این شیوه در باز شدن مجاری تنفسی و کاهش علائم آسم بسیار تاثیرگذار است.

این گیاه، سرفه‌های چرکی را تسکین می‌دهد

اوکالیپتوس (Eucalyptus)، گیاهی است که خواص درمانی بسیاری دارد و برای ریه ها بسیار مفید است. این گیاه خواص ضدالتهابی دارد، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و با ویروس‌ها و باکتری‌ها مبارزه می‌کند. همچنین روغن اوکالیپتوس در درمان انواع بیماری‌های تنفسی مانند برونشیت، سینوزیت، آنفولانزا، مننژیت، سرماخوردگی، تب و گلودرد استفاده می‌شود. این گیاه جادویی سرفه‌های چرکی را تسکین می‌دهد و باعث می‌شود ترشحات روان شده و راحت‌تر دفع شود. از دیگر خواص اوکالیپتوس می ‌توان به خاصیت ضدعفونی کننده قوی، ضد انگلی، ضد گرفتگی و ضدویروسی اشاره کرد.

گل ماهور ؛ بهترین گیاه برای درمان عفونت گوش

در گل ماهور (Mullein) ماده‌ای وجود دارد که خلط سینه را نرم و قابل دفع می‌کند. همچنین این گیاه دارای خاصیت ضد التهابی و آرام‌بخش است و درمانی موثر برای آرام سازی سیستم عصبی محسوب می‌شود. در واقع گل‌ها و برگ این گیاه، هر دو برای درمان سرماخوردگی، برونشیت و لارانژیت موثر است. در واقع گل ماهور یکی از بهترین گیاهان برای درمان بیماری‌های عفونی محسوب می‌شود. جالب است بدانید که دمنوش گل ماهور و ترکیب‌هایی که با این گل ساخته شده‌اند، امروزه در داروخانه‌ها برای درمان عفونت گوش تجویز می‌شود. برگ‌های این گیاه نیز دارای عصاره آنتی اکسیدان قوی و ضد التهابی است که بخش‌های ملتهب  بدن مانند گلو را تسکین می‌دهد و به رهایی بدن از مخاط کمک می‌کند.

کد خبر 360908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.