ثبت ۲۱ وقف برای نماز در استان اصفهان

معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: از آغاز سال جاری تاکنون ۲۱ وقف جدید برای اقامه نماز در استان اصفهان به ثبت رسیده است.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام ولی الله روان اظهار کرد: براساس پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز فعالیت هایی در سال جاری در ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر استان اصفهان توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف استان برنامه ریزی و اجرا شده است.

وی افزود: در همین راستا شورای اقامه نماز در استان به صورت مستمر تشکیل شده است تا برای برپایی منظم و با کیفیت اقامه نماز جماعت در بقاع متبرکه استان و ادارات تابعه برنامه ریزی کند و فعالیت های آنان را نیز رصد نماید و در این جهت هیئت ارزیابی و رتبه بندی واحدهای استانی و شهرستانی تشکیل شده که براساس شاخص های ارائه شده توسط ستاد اقامه نماز استان فرم هایی تهیه و از فعالیت های اقامه نماز در سراسر استان بازرسی به عمل می آید.

معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: همچنین امسال در همایش یاوران وقف و رسانه و نماز نیز از ۲۷ نفر فعال حوزه اقامه نماز در ادارات اوقاف سراسر استان نیز تجلیل و قدردانی شد.

حجت الاسلام روان به برگزاری دوره های آموزشی با موضوع نماز در استان اشاره کرد و گفت: امسال برای ۱۵۰ نفر از هیئت امناء و خادمان بقاع متبرکه سراسر استان دوره های آموزشی، توجیهی با موضوع نماز برگزار شده است و برای ۳۰۰ نفر ساعت از کارکنان ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر استان نیز به صورت مجازی دوره هایی با موضوع نماز برگزار شده است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین امسال تاکنون ۲۱ وقف جدید برای اقامه نماز در استان به ثبت رسیده است که این موقوفات شامل زمین ها و املاکی هستند که برای ساخت مسجد و یا توسعه مساجد وقف شده اند.

معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: همچنین به صورت دائم در طول سال ۲۵ غرفه ویژه اقامه نماز در قالب خیمه های معرفت نیز در جوار بقاع متبرکه سراسر استان برپا بوده که به زائران و مجاوران این اماکن متبرکه در جهت پاسخگویی به مسائل شرعی و اقامه نماز مشاوره داده اند.

حجت الاسلام روان اضافه کرد: یک انجمن یاوران وقف و نماز نیز در استان تشکیل شده است تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت این انجمن در راستای ایجاد موقوفات بیشتر با نیت ترویج فرهنگ نماز گام برداریم.

کد خبر 360888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.