فیلم "سد معبر" برای کارکنان کنترل تخلفات شهری منطقه ۲ به نمایش درآمد

مدیر منطقه ۲ شهرداری اصفهان گفت: فیلم "سد معبر" برای ارتقاء دانش و اطلاعات کارکنان کنترل تخلفات شهری منطقه ۲ شهرداری اصفهان به نمایش درآمد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، در یکی از روزهای نارنجی‌پوش آذرماه ۱۳۹۷ در معاونت خدمات شهری منطقه ۲ شهرداری اصفهان، اتفاقی تازه افتاد و مأموران کنترل نظارت و سد معبر، به تماشای فیلم "سد معبر" ساخته‌، محسن قرایی نشستند. تازگی این اتفاق از این روست که معمولاً این نمایش‌ها برای علاقه‌مندان سینما در مراکز فرهنگی و هنری بوده است و کم سابقه است که در حوزه‌ خدمات شهری، نمایش فیلم اتفاق بیفتد.

مدیر منطقه ۲ شهرداری اصفهان در ارتباط با این رخداد، اظهار کرد: تخلفات شهری علاوه بر مخدوش کردن حقوق شهروندی، سلامت روان و زیبایی شهر را مختل و موجب آسیب‌رسانی به شهر و تهدید سلامت اجتماعی می‌شود و این مهم نیز مشکلات بسیاری را پدید می‌آورد.

محمد کیهانی ادامه داد: همکاران حوزه خدمات شهری بر عکس سایر حوزه‌های شهرداری، کارشان وقتی دیده می‌شود که درست انجام نشود، اگر ساعت جمع‌آوری زباله کمی دیر یا زود شود یا در خدمت‌رسانی این همکاران تأخیری صورت گیرد، دیده می‌شوند، اما هنگامی که به خوبی کار می‌کنند و مسئولیت‌هایشان را به نحو احسن انجام می‌دهند کسی آنها را نمی‌بیند و این تفاوت مهم کار همکاران در اداره‌ی خدمات شهری با سایر ادارات است.

وی اضافه کرد: بر این اساس مدیران شهری معرفی تخلفات شهری و آموزش شهروندان را در این زمینه برعهده دارند تا شهروندان خود را در برابر فضای شهر مسئول بدانند و آسیب‌هایی که به سلامت و پویایی شهر صدمه می‌زند را بشناسد و برای رفع آن تلاش جدی کنند.

وی با بیان اینکه نیروهای شهرداری تاکنون برای رفع سد معبر تلاش‌های بسیاری برای شهروندان کرده تا آنها بتوانند بدون دغدغه و آسایش در کوچه‌ها و خیابان‌های سطح شهر قدم بردارند، اظهار کرد: برخی از کسبه با گذاشتن کالا و اجناس در مقابل مغازه، پیاده‌رو و معابر عمومی علاوه براخلال در رفت و آمد عابران پیاده، موجب آشفته شدن چهره شهر و به وجود آوردن خطر و مشکلات بسیاری می‌شوند، بنابراین کسبه باید متناسب با شغل خود محل کسب را انتخاب کنند تا ناچار به استفاده از پیاده رو نشوند، زیرا بیرون گذاشتن کالا باعث به زحمت انداختن معلولان، کودکان، سالمندان و شهروندان می‌شود.

مدیر منطقه ۲ شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه وجود یک شهر سالم و پرهیز جدی از هرگونه تخلفات شهری، حق و حقوق شهروندان است، افزود: شهروندان باید مأموران شهرداری را در رفع این عارضه ناپسند اجتماعی یاری کنند تا در محیطی سالم و شاداب زندگی کنند.

وی ادامه داد: سد معابر عمومی، اشغال پیاده‌روها و استفاده غیرمجاز آنها و میدان ها، بوستانها و باغ‌های عمومی برای کسب یا هر سکنی ممنوع است و شهرداری نیز مکلف است از آن جلوگیری و در رفع موانع موجود و آزاد کردن معابر و اماکن به وسیله مأموران خود اقدام کند.

کیهانی با بیان اینکه نیروهای کنترل و نظارت شهرداری با منطق با متخلفان برخورد می‌کنند و باید برنامه‌های آموزشی برای ارتقاء و به روز کردن اطلاعات این کارکنان برگزار شود، گفت: بر این اساس در منطقه‌ ۲ با همکاری مسئول امور ارتباطات، رییس اداره برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی و رییس اداره خدمات شهری، فیلم "سد معبر"را برای ارتقاء اطلاعات کارکنان کنترل و نظارت تخلفات شهری به نمایش گذاشتیم و خوشبختانه بازخوردهای مثبتی داشت.

وی تصریح کرد: این برنامه نخستین نمایش فیلم با موضوعی مرتبط به حوزه‌ شهرداری بود و براساس یک زمان‌بندی بنا داریم، نمایش‌ این نوع فیلم ها را به صورت مستمر و برای سایر کارکنان شهرداری برگزار کنیم و آمادگی داریم، جلسات پخش فیلم‌ را در سایر مناطق شهرداری در طول سال برگزار کنیم.

کد خبر 360885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.