واگذاری بیش از ۲ میلیارد تسهیلات اشتغالزایی

شهرضا – مسئول قرارگاه بسیج سازندگی شهرضا گفت: از ابتدای امسال تاکنون دو میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی اقتصاد مقاومتی به درخواست کنندگان واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سرهنگ ابراهیم شریفی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون دو میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی اقتصاد مقاومتی در قالب تسهیلات ۱۵۰ میلیون ریالی، به درخواست کنندگان واگذار شده است.

وی با بیان اینکه تسهیلات واگذار شده زمینه اشتغال ۳۵ نفر را ایجاد کرده، تصریح کرد: ۴۰۰ میلیون ریال برای راه اندازی کارگاه اشتغالزایی در روستای امامزاده علی اکبر(ع) اختصاص یافته که زمینه ایجاد مشاغلی در ۱۰ رسته را فراهم کرده است.

مسئول قرارگاه بسیج سازندگی شهرضا با بیان اینکه ۴۵ مورد مشاوره شغلی در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی به کارآفرینان این شهرستان ارایه شده، افزود: برای ۱۸۰ نفر از شرکت‌کنندگان در دوره‌های آموزشی، گواهینامه معتبر از اداره جهاد کشاورزی و سازمان فنی و حرفه ای صادر شده است.

شریفی با اشاره به آماده سازی محل کارگاه پخت نان خانگی جهت اشتغالزایی۱۰  نفر از زنان بهبود یافته از اعتیاد در طرح کرامت، خاطرنشان کرد: مبلغ ۱۴۰ میلیون ریال به این طرح اختصاص داده شده است.

وی از آموزش ۱۲۰ نفر از زنان بهبودیافته از اعتیاد در طرح کرامت با همکاری سازمان فنی و حرفه ای با هدف مهارت آموزی و اشتغالزایی این افراد خبر داد.

مسئول قرارگاه بسیج سازندگی شهرضا با اشاره به تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های نیازمند، یادآور شد: این بسته‌ها به ارزش ۲۵۰ میلیون ریال تهیه شده است، در حالی که طرح تهیه و اهدای جهیزیه به ارزش یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال به زوج‌های نیازمند نیز اجرا شده است.

شریفی با اشاره به ساماندهی و اعزام ۱۱ گروه جهادی خواهر و برادر به نقاط محروم این شهرستان، اظهار کرد: این گروه‌ها، خدمات مختلف عمرانی، بهداشتی و مذهبی را در این مناطق ارایه می‌کنند.

وی اضافه کرد: از فعالیت‌های گروه‌های جهادی می‌توان به اجرای طرح "شهید رهنمون" با هدف اعزام پزشک و ارایه خدمات درمانی و بهداشتی رایگان در روستاهای هونجان و اسفرجان، اجرای دو هزار گشت‌ محله محور، برگزاری نشست‌های همگام با کشاورز و یادواره های شهدا اشاره کرد.

کد خبر 360859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.