صادرات سالانه ۵۰۰ تن مواد آلی کشاورزی از شهرضا

شهرضا – مدیر جهاد کشاورزی شهرضا گفت: سالانه ۵۰۰ تن کود آلی از یکی از واحدهای تولیدی این شهرستان واقع در منطقه پرزان، به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، رضا باقری در جمع خبرنگاران از توسعه یک واحد تولیده کننده گیاهان دارویی این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: یک واحد تولید کننده دمنوش‌های گیاهی با توان ظرفیت تولید سالانه ۳۵ تن محصول، از رده مشاغل خانگی به صنعتی ارتقاء یافت.

وی اضافه کرد: تاکنون ۷۲ درصد از مراحل اجرایی این کارخانه تولیدی به اتمام رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا با بیان اینکه یک واحد بسته‌بندی محصولات گلخانه‌ای جهت صادرات به خارج از کشور در این شهرستان، راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: مراحل صدور مجوز کارگاه سورت و بسته‌بندی محصولات گلخانه‌ای خیار، گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای و بادمجان، با ظرفیت حدود دو هزار تن در سال، در آینده نزدیک به پایان می‌رسد.

باقری با اشاره به صادرات کود آلی از این شهرستان، تصریح کرد: سالانه ۵۰۰ تن از این نوع کود از یکی از واحدهای تولیدی این شهرستان واقع در مزرعه دشت پرزان، به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت توسعه کاشت گیاهان روغنی در این شهرستان، یادآور شد: کاشت محصولاتی مانند کلزا وابستگی کشور به روغن‌های خوراکی را کاهش می‌دهد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا ادامه داد: در سال زراعی جاری، سطحی بالغ بر ۲۴ هکتار کلزا با استفاده از ارقام خارجی در مزارع این شهرستان کشت شده است.

باقری با بیان اینکه بیشتر مزارع کلزا این شهرستان مجهز به سیستم‌های آبیاری تحت فشار تیپ و بارانی است، خاطرنشان کرد: شهرضا، تنها شهرستان استان بوده که به همه تعهدات خود در کاشت کلزا عمل کرده است.

کد خبر 360858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.