اجازه ندهید روحیه بی‌تفاوتی بر افراد غلبه کند

شهرضا – فرماندار شهرضا گفت: باید از غلبه روحیه بی‌تفاوتی در جامعه که از مهم‌ترین عوامل رکود است، جلوگیری کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علی‌اصغر رفیعی‌نژاد در جلسه معارفه معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی فرمانداری این شهرستان با اشاره به روز دانشجو، اظهار کرد: بر پیوند دانشگاه و صنعت بارها از سوی فعالان اقتصادی کشور تاکید شده است و به عنوان یکی از عوامل توسعه پایدار به آن اشاره شده است.

وی با اشاره به بند دوم سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: ایشان همواره بر ضرورت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان به عنوان مهمترین عامل رشد اقتصادی و توسعه کشور، تأکید داشته‌اند.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه مزیت نسبی کشور ایران برخورداری از نیروی انسانی جوان و تحصیل‌کرده است، خاطرنشان کرد: این عامل، مهمترین رکن در ایجاد اقتصاد دانش‌بنیان در هر کشور است.

رفیعی‌نژاد ادامه داد: کشورهای توسعه‌ یافته، مبانی اقتصاد دانش‌بنیان خود را بر حمایت از دانشگاه‌ها و تبدیل این مراکز از نهادهای تولیدکننده مدرک به نهادهای پیشرو در ایجاد و بهسازی صنایع، قرار داده‌اند.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از تجارب علمی دیگر کشورها در رونق اقتصادی، تصریح کرد: دوران آزمون و خطا سپری شده است و فعالان اقتصادی جهان، الگوهای توسعه‌ای خود را با بهره‌گیری از آخرین دستاوردها و تجارب دیگر کشورها اجرا می‌کنند.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه باید زمینه بروز و رشد خلاقیت جوانان در عرصه‌های مختلف ایجاد شود، اظهار کرد: دانشگاه باید به محلی برای کارآفرینی، خلق ایده‌های نو و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان تبدیل شود.

رفیعی‌نژاد با بیان اینکه مدیران کشور در سطوح مختلف ثابت کردند که خدمت‌رسانی الزاما نیازمند اختصاص اعتبارات نیست، تأکید کرد: مسئولان در شرایط مختلف و با وجود کمبود بودجه، تلاش کردند تا به همه مردم بیشترین و بهترین خدمات را ارائه کنند.

وی ادامه داد: کارکنان ادارات باید مراقب باشند تا کمبود اعتبارات باعث غلبه روحیه بی‌تفاوتی و روزمرگی نشود، باید از غلبه روحیه بی‌تفاوتی در جامعه که از مهمترین عوامل رکود است، جلوگیری کنیم.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه بی‌تفاوتی اجتماعی آسیب بزرگی به توسعه کشور وارد می‌کند، تصریح کرد: نباید در برابر ترویج شبهات که به همه ارزش‌ها آسیب می‌زند سکوت کنیم.

رفیعی‌نژاد با بیان اینکه دشمن همه امکانات رسانه‌ای خود را برای ترویج یأس و ناامیدی در میان مردم بکار گرفته است، تأکید کرد: هر کس وظیفه دارد با پاسخگویی به شبهات، مانع موفقیت دشمن در جنگ نرم شود.

به گزارش ایمنا، در این مراسم عباس نظام‌الاسلامی به عنوان معاون برنامه ریزی و منابع انسانی فرمانداری شهرضا، معرفی شد.

کد خبر 360852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.