برای حمایت از کشاورزان استعفا دادیم

رییس شورای شهر زیار گفت: اعضای شورای شهر توان دیدن مشکلات مردم و نابودی آنها را ندارند و از این رو برای حمایت از مردم و به ویژه کشاورزان شرق اصفهان استعفا دادیم.

حجت‌الله زارعی زیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص دلایل استعفای دسته جمعی اعضای شورای شهر زیار اظهار کرد: مهمترین  دلیل این استعفا مشکلات مربوط به موضوع آب در شرق اصفهان است چرا که با این شرایط فعلی کار کردن برای مردم به شدت سخت شده است.

رییس شورای شهر زیار با ابراز تاسف از نبود حمایت از مردم شرق اصفهان افزود: هیچ حمایتی از کشاورزان مظلوم تا به حال نشده است و هر زمان که لب به اعتراض گشودند با سرکوب مواجه شدند در حالی که تمام اعتراضات آنها بحق بوده است اما همواره با اقدامات امنیتی نیروی انتظامی مواجه شدند و به هر طریقی موجبات آزار و اذیت آنها فراهم شده است.

وی با بیان اینکه دیدن مشکلات مردم برای اعضای شورای شهر سخت است، تصریح کرد: اعضای شورای شهر زیار تصمیم به استعفا گرفتند تا دیگر شاهد این حجم ناراحتی و در تنگنا بودن مردم نباشیم. این شرایط ادامه کار را برای اعضا سخت کرده است.

زارعی در خصوص خواسته مردم این منطقه از اصفهان گفت: متاسفانه هیچ کاری برای مشکلات آب اصفهان انجام نشده است و مسئولان قول‌ها و وعده‌هایی دادند که تنها در حد حرف بوده است و هیچ کدام نتوانسته تغییری در وضعیت این شهر داشته باشد در حالی که مشکلات این مناطق هر روز در حال بیشتر شدن است.

رییس شورای شهر زیار با انتقاد از اینکه دولت به تعهدات خود عمل نکرده است، اظهار کرد: صورت جلسه‌ای ۹ ماده‌ای تقریبا چهار سال پیش از طرف هیئت دولت نوشته، امضا و تصویب شد که متاسفانه به هیچ کدام از بندهای آن توجهی نشد و هیچ کدام اجرایی و محقق نشد.

وی با ابراز تاسف از اینکه در بودجه سال آینده هیچ بودجه‌ای برای موضوع آب استان دیده نشده است، افزود: برای موضوعاتی اعم از تامین آب شرب، تامین آب مورد نیاز کشاورزان همچنین تامین هزینه خسارت کشاورزان، اقدامات تونل سوم کوهرنگ هیچ بودجه و برنامه‌ریزی از طرف دولت دیده نشده است.

رییس شورای شهر زیار  ادامه داد:برای قبول مسئولیت حتی هر چند کوچک باید ادامه راه میسر باشد و در این شرایط ادامه راه سخت است.

وی با اشاره به اینکه دلیل اصلی این استعفا حمایت اعضای شورای شهر از مردم بوده است، گفت: وقتی دولت به مصوبات خود عمل نمی کند ادامه فعالیت‌ها امکان‌پذیر نیست. وقتی دولت قول‌های خود را عملی نکند دیگر برای مردم کار کردن سخت است.

زارعی در خصوص معیشت مردم این منطقه اظهار کرد: وضعیتمعیشتی مردم این منطقه به شدت بد است، شهرداری تمام درآمد خود را از مردم به دست می‌آورد و در سال‌های اخیر هیچ درآمدی نداشته است این در حالی است که ما خودمان هم بین این مردم زندگی می‌کنیم، وقتی مردم به نان شب‌شان محتاج شده‌اند توان دیدن این وضعیت را نداریم.

زارعی با بیان اینکه دولت باید به وظایف و تعهدات خود عمل کند، تصریح کرد: چه در مورد کشاورزان و چه در مورد کل مردم اصفهان، متاسفانه بی‌توجهی زیادی در سال‌های اخیر به این استان شده است و با این اوضاع اصفهان تا پنج ساله آینده رو به نابودی می‌رود.

وی با اشاره به اینکه بهره برداری  از خط لوله آبرسانی بن بروجن هم تمام شد اما  مشکلات اصفهان هنوز بر سر جای خود هست، گفت: از دولت می‌خواهیم با همان دیدی که دیگر استان‌ها را می‌بیند به اصفهان نگاه کند.

کد خبر 360851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.