شهرهایی موفق هستند که برای خود برند ایجاد کنند

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با بیان اینکه مطالعاتی که توسط انجمن نمایشگاهی صنعت جهانی انجام شده، بیانگر آن است که شهرهای بزرگ تفاوتی در شهرنشینی ندارند، اما شهرهایی موفق هستند که برای خود برند ایجاد کنند، خاطر نشان کرد: اصفهان شهری تاریخی و باستانی است و برند فرهنگی دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی یارمحمدیان صبح امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروزه خلاقیت و نوآوری از مهم‌ترین سرچشمه‌های اقتصادی است، به طوری که در دنیا از خلاقیت به عنوان مهم‌ترین عامل سرمایه‌گذاری یاد می‌شود. 

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با بیان اینکه سرمایه خلاق از سه عامل نشأت می گیرد که برآیند آنها صنایع خلاق را ایجاد می‌کند، افزود: اولین عامل خلاقیت، انسان‌های خلاق، دومین عامل مراکز خلاق (به عنوان مکانی که انسان‌های خلاق استعدادهای خود را در آن شکوفا می‌کنند) و سومین عامل فعالیت‌های مدرن و خلاقانه است که سرمایه خلاق را ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: نمایشگاه به عنوان محلی که خوشه‌های مختلف در آن گرد هم می‌آیند، می‌تواند مرکزی خلاق باشد.

یارمحمدیان گفت: از دیدگاه محققان شهرهای خلاق را می توان در چهار دسته شهرهای تکنولوژیک و نوآور همچون برلین در زمینه تجهیزات الکترونیک، شهرهای فرهنگی و فکری همچون وین و لندن، شهرهای فرهنگی فناورانه و شهرهای فناورانه سازمانی مثل شهر پاریس تقسیم بندی کرد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان افزود: کارشناسان برای جذب سرمایه‌گذاری در شهرها دو ویژگی «دارایی برند» و «ارزش برند» را حائز اهمیت می‌دانند که اگر شهری از این ویژگی‌ها برخوردار باشد، سرمایه‌ها به آن سرازیر و باعث رونق اقتصادی خواهد شد، همچنین کیفیت شهرنشینی، سطح زندگی مردم، سرانه درآمد مردم شهر، شهرت فرهنگی شهر، مسائل فرهنگی و تبلیغات نیز از دارایی‌های برند است. مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با بیان اینکه مطالعاتی که توسط انجمن نمایشگاهی صنعت جهانی انجام شده، بیانگر آن است که شهرهای بزرگ تفاوتی در شهرنشینی ندارند، اما شهرهایی موفق هستند که برای خود برند ایجاد کنند، خاطر نشان کرد: اصفهان شهری تاریخی و باستانی است و برند فرهنگی دارد.

وی اضافه کرد: در این زمینه شرکت نمایشگاه‌ها تلاش کرده به سمتی حرکت کند تا برندی برای شهر اصفهان ایجاد کند، از این رو نخستین نمایشگاه بین‌المللی صنایع خلاق را از تاریخ ۲۹ آذر تا اول دی ماه ۹۷ برگزار می‌کند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان یکی از شهرهای خلاق یونسکو به شمار می‌رود، گفت: یونسکو در بخش‌های صنایع دستی، هنرهای بومی، فیلم، رسانه‌ای، طراحی و ادبیات موسیقی هر شهر را در یک موضوع به عنوان شهر خلاق معرفی کرده است، به عنوان مثال در ایران شهر رشت به عنوان شهر خلاق غذاهای محلی و اصفهان به عنوان شهرخلاق صنایع دستی و هنرهای مردمی شناخته شده است.

یارمحمدیان با بیان اینکه نمایشگاه صنایع خلاق می‌تواند ظرفیت‌های موجود در شهر اصفهان را به کشور و حتی دنیا معرفی کند، ابراز امیدواری کرد: نمایشگاه صنایع خلاق بتواند پتانسیل‌های اصفهان را برای جذب سرمایه‌گذار معرفی کند.

وی با تاکید بر اینکه در آینده برگزاری تمام نمایشگاه‌ها به بخش خصوصی واگذار می‌شود، گفت: به همین دلیل نمایشگاه صنایع خلاق نیز توسط بخش خصوصی برگزار می‌شود.

کد خبر 360845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.