فیلم‌های احتمالی جشنواره فجر

رفته رفته به دهه ی فجر و جشنواره ی سینمایی اش نزدیک می شویم و تا تکاپوی دوباره فاصله ی چندانی باقی نمانده است و در این روز ها خبر فیلم هایی که احتمال حضور آن ها در این جشنواره بیشتر است جذابیت بیشتری دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کمتر از سه ماه دیگر فیلمسازان در بهار سینمای ایران دوباره گرد هم می آیند و سانس پشت سانس فیلم های یکدیگر را تماشا می کنند و طبق عادت این چند سال اخیر، از اکثر آن ها لذت نمی برند! اما چه لذت ببریم و چه نبریم، «جشنواره ی فجر سینمای ایران» مهم ترین اتفاق سینمایی سال است و به قول معروف، ویترین آن سال را تعیین می کند و به مردم نشان می دهد. اگرچه در سال های اخیر، از نظر جذب مخاطب این جشنواره روند سینوسی و نامشخصی را طی کرده است، اما مسئولان امیدوارند که امسال برای سینما سال بهتری باشد.

در این میان معرفی کوتاهی از چند فیلم که در این جشنواره حضور دارند می کنیم تا بیش از پیش بدانید که کدام فیلم ها را برای تماشا در جشنواره کنار گذارید.

«روسی» (امیرحسین ثقفی)

«امیرحسین ثقفی» که پیش از این با فیلم هایی چون «مرگ کسب و کار من است» ، «همه چیز برای فروش» و «مردی که اسب شد» علاقه مندی خود را به سینمای هنری نشان داده است، در «روسی» ، تجربه ی متفاوتی را پشت سر گذاشته است.

ساخت موسیقی و صداگذاری این پروژه ی سینمایی آغاز شده و به زودی مراحل پس از تولید آن نیز آغاز می شود. کارن همایونفر ساخت موسیقی «روسی» را برعهده دارد و آرش قاسمی نیز در حال صداگذاری این پروژه ی سینمایی است.

امیر آقایی، طناز طباطبایی، صابر ابر، کامران ثقفی، محمود نظرعلیان، حسین مسلمی، بهمن صادق حسنی و میلاد کی مرام با حضور سپیده گلچین بازیگران اصلی «روسی» هستند.

«۲۳ نفر» (مهدی جعفری)

از همان روزهای نخست فیلمبرداری، حواشی پیرامون این فیلم «مهدی جعفری» بسیار زیاد بود. از ادعای «علیرضا رئیسیان» که حق امتیاز تصویری اثر را از آن خود می داند تا ... . تصویربرداری یکی از سکانس های فیلم با حضور سردار سلیمانی صورت گرفت. سردار سلیمانی با حضور در صحنه ی فیلمبرداری گفت: «خاطرات دفاع مقدس و نیز ویژگی بارز گروه نوجوان اسیری که خاطراتشان در کتاب «بیست و سه نفر» روایت شده است اهمیت زیادی دارد.» با این حال، فیلمبرداری این اثر که «اوج» تهیه کننده ی آن است، اوایل مهرماه آغاز شده و احتمالا به زودی به پایان می رسد. فیلم، اقتباسی از خاطرات گروهی رزمندگان نواجوان ۱۳ تا ۱۷ ساله ی ایرانی است که در جریان جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۱ به اسارت درآمدند.

«لابیرنت» (امیرحسین ترابی)

نخستین ساخته ی «امیرحسین ترابی» با مشاوره ی «مازیار میری» ، اواخر خرداد امسال جلوی دوربین رفت. شهاب حسینی، ساره بیات و پژمان جمشیدی بازیگران این فیلم هستند. فیلمی که به واسطه ی تیمی حرفه ای و بازیگرانی سرشناس، احتمالا یکی از فیلم های مورد توجه جشنواره ی سی و هفتم خواهد بود.

این فیلم سینمایی پس از چهل جلسه به پایان مراحل فیلمبرداری خود رسید. به تازگی و طبق جدیدترین اخبار سینمای ایران، کارگردان فیلم در مصاحبه ای درباره ی پروسه ی ساخت فیلم گفته: «تدوین این فیلم توسط سپیده عبدالوهاب به پایان رسیده و صداگذاری آن هم انجام شده است.»

وی درباره ی پخش اولیه ی فیلم می گوید: «اولین نمایش فیلم در سی و هفتمین جشنواره ی فیلم فجر خواهد بود.»

«پری سا» (محمدرضا رحمانی)

چهارمین ساخته ی «محمدرضا رحمانی» ، در ابتدا «شب لرزه» نام داشت. رحمانی تلاش بسیاری کرد تا فیلم را امسال اکران کند که موفق نشد. حالا با توجه به عدم نمایش عمومی این فیلم، امکان حضور آن در جشنواره ی سی و هفتم وجود دارد. در این فیلم، حمید گودرزی، عباس غزالی، بهاره افشاری، ترلان پروانه، شقایق فراهانی و مونا فرجاد بازی کرده اند. گفتنی است که فیلمبرداری این فیلم سینمایی دی ماه سال پیش به اتمام رسید و از ابتدا قرار بود که این فیلم فرم جشنواره ی سی و ششم را پر کنداما به دلیل طولانی شدن روند فیلمبرداری این اتفاق نیفتاد و به نظر می رسد که پس از گذشت تقریبا یکسال این فیلم فرم حضور در جشنواره ی سی و هفتم را امضا کند.

«در خونگاه» (سیاوش اسعدی)

«سیاوش اسعدی» ، ۶ سال پس از «جیب بر خیابان جنوبی» سومین ساخته اش را جلوی دوربین برد. در اثر اجتماعی «در خونگاه» ، امین حیایی، ژاله صامتی، مهراوه شریفی نیا و جمشید هاشم پور بازی می کنند. «در خونگاه» سال گذشته هم داوطلب حضور در جشنواره بود اما توسط هیات انتخاب پذیرفته نشد. حالا باید دید آیا امسال هم عوامل آن متقاضی چنین حضوری هستند و در آن صورت آیا متصدیان فجر با حضور فیلم اسعدی در جشنواره جشنواره موافقت خواهند کرد یا خیر؟ بر طبق شنیده ها این طور پیداست که حضور این فیلم در جشنواره ی سی و هفتم برای سازندگانش از اهمیت بسزایی برخوردار است. در خلاصه ی داستان این فیلم آمده است: «ظهری می آید تا بسازد! اگر نبازد ...»

«سرخپوست» (نیما جاویدی)

«نیما جاویدی» پس از اولین تجربه ی خود «ملبورن» ، هم اکنون «سرخپوست» را آماده ی نمایش دارد. در این فیلم، نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار به ایفای نقش پرداخته اند.

تدوین فیلم سینمایی «سرخپوست» به نویسندگی و کارگردانی نیما جاویدی و تهیه کنندگی مجید مطلبی به تازگی توسط عماد خدابخش به پایان رسیده است و این فیلم در حال حاضر آخرین مراحل فنی را پشت سر می گذارد.

سایر عوامل این فیلم عبارتند از مدیر فیلمبرداری: هومن بهمنش، طراح چهره پردازی: ایمان امیدواری، طراح صحنه: محسن نصراللهی، تدوین: عماد خدابخش، صدا: ایرج شهزادی و ... .

کد خبر 360837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.