تذکر نمایندگان فقط زمان را هدر می‌دهد

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان با اشاره به وظیفه نظارتی و تحقیق و تفحص نمایندگان مجلس گفت: بُعد نظارتی مجلس بسیار ضعیف است و تذکرخوانی نمایندگان هم بدون بازخورد و نتیجه عملی فقط زمان را هدر می‌دهد.

حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی‌لارگانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن اشاره به وظیفه مجلس مبنی بر نظارت، تحقیق و تفحص، اظهار کرد: همایش‌های مبارزه با مفاسد اقتصادی و یا ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی خروجی قابل توجهی نداشته و مجلس هم که در این زمینه تنها در حد سوال و تحقیق و تفحص می تواند عمل کند، متاسفانه این بعد بسیار ضعیف است.

وی با بیان اینکه اگر در دولت قبلی یا فعلی، نماینده‌ای وظیفه قانونی خود را انجام دهد، می گویند به دلیل مخالفت با دولت این کار را انجام می‌دهد وچوب لای چرخ دولت می گذارد، تصریح کرد: برای مثال یک سال کشور ما درگیر سوال از رییس جمهور بود و در نهایت با کش‌ و قوس‌های فراوان انجام شد، اما نتیجه آن چه شد؟!

تفحص کردیم، کسی اهمیت نداد

موسوی لارگانی خاطرنشان کرد: در دوره گذشته که عضو گروه تحقیق و تفحص بودم، از سازمان تامین اجتماعی تحقیق و تفحص شد و مشکلات و تخلفات زیادی داشت که مقداری از آن به عملکرد دولت دهم بر می‌گشت، اما زمانی که باید قوه قضاییه ورود پیدا می‌کرد و این تحقیقات به ثمر می نشست، عملا هیچ خروجی از آن مشاهده نشد.

وی ضمن اشاره به اختیارات نمایندگان و بعد نظارتی و تحقیق و تفحص گفت: یکی از موارد آیین نامه این است که اگر نمایندگان مجلس به مورد تخلفی برخورد کردند، می‌توانند درخواستی با امضای ده نفر از نماینده‌ها، به هیأت رییسه مجلس بدهند تا به قوه قضاییه برسد، این در حالی است که چندین مورد از این مسائل دیده شده و به نتیجه مطلوب نرسیده، از این رو این بُعد مجلس بسیار ضعیف است.

این نماینده مجلس یادآور شد: روزی نیم ساعت از مجلس فقط صرف خواندن تذکر نمایندگان می‌شود و در واقع وقت مجلسی که میلیاردها تومان هزینه براست، صرف تذکر خواندن می‌شود اما هیچ خروجی خاصی ندارد؛ برای مثال در رابطه با مشکل آب که به وزیر نیرو تذکر دادیم، هیأت رییسه پیگیری نکرد که وزیر نیرو پاسخگوی این تذکرات باشد و عملا بازخوردی نداشت.

کد خبر 360822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.