شورای شهر رییس شورای راهبردی برنامه جامع شهر اصفهان شد

شورای شهر اصفهان در شورای راهبردی برنامه جامع شهر در سومین جلسه آن ، مورد تایید اعضا قرار گرفت. 

به گزارش خبرنگار ایمنا، سومین جلسه شورای راهبردی برنامه جامع شهر اصفهان با حضور اعضای شورای شهر، نمایندگان شهرداری اصفهان، مسئولان وزارت را ه و شهرسازی، نمایندگان وزارت نیرو، نمایندگان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، نمایندگان اتاق بازرگانی، نمایندگان اتاق اصناف، خانه کشاورز، سازمان حفاظت محیط زیست و نماینده سمن ها برگزار شد.

در این جلسه که شیرین طغیانی عضو کمیسیون عمران معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان ریاست آن را برعهده داشت درخصوص محدوده مطالعات حوزه پیرامون شهر اصفهان و اقدامات انجام شده در این طرح بحث و گفت و گو شد.

همچنین کامبیز مشتاق گوهری، مدیرکل دفتر طرح‌های کالبدی وزارت راه و شهرسازی و عضو هیئت علمی دانشکده هنر و معماری با بیان اینکه با گذشت سه جلسه از برنامه هنوز در شهر اصفهان و بین مردم تهیه برنامه جامع شهر خیلی مورد استقبال قرار نگرفته است، اظهار کرد: باید از روش‌های اطلاع رسانی و  بیلبوردها و آگهی‌های تکان دهنده استفاده شود؛ برای مثال یکی از موضوعات می‌تواند نگرانی مردم نسبت به بحران زاینده رود باشد و این طرح مشخص کند که واقعا هدف برنامه در خصوص آب بحث می کند یا برای مثال طرح جامع شهری بنا دارد در خصوص مشکلات زیست محیطی شهر پیش بینی و اقدام کند و می‌توان اینگونه توجه مردم را جلب کرد.

وی ادامه داد: نباید در شورای راهبردی برنامه جامع شهرنقش اشخاص و ذی نفعان را کاهش داد، شمار اعضای دولتی اگر زیاد شود نقش بخش خصوصی کمرنگ می شود؛ در این طرح سعی داریم با ارجاع امور به ذینفعان اصلی از نقش آنها در امور اجرایی کاسته نشود.

مشتاق گوهری گفت: از نظر من و بر اساس آنچه که تصویب کرده‌ایم ریاست شورای راهبردی برنامه جامع شهر باید شورای شهر باشد چرا که سنبلی از اراده مردم است .

وی ادامه داد: با رویکرد اصلی شورای راهبردی و نظارت بیشتر بر سمن‌ها از سوی استانداری اصفهان می‌توان از توانایی‌های تعداد خاصی از سمن‌ها  برای ایجاد تعادل در کارهای شورا بهره برد، از همه متخصصان شهری دعوت کرد تا در شورای راهبردی شهر به عنوان صاحب نظر حضور و همکاری داشته باشند.

همچنین رییس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف با ارائه پیشنهادی مبنی بر برگزاری دوره‌ای جلسات این شورا در ادارات و سازمان‌های مختلف استان اصفهان اظهار کرد: اتاق بازرگانی در جلسه پیش پیشنهاد کرد که رییس شورا راهبری برنامه جامع شهر، اداره کل راه و شهرسازی و دبیر اجرایی آن شهرداری باشد و مطمئن هستیم شورای راهبردی با ریاست این سازمان همراه خواهد بود.

پس از گفت‌و گوها در خصوص تعیین رییس و دبیر اجرایی شورای راهبردی جامع شهر این طرح به رای گیری گذاشته شد و براساس آن با 9 رای موافق و 3 رای مخالف ، شورای شهر به عنوان رییس شورای راهبردی برنامه جامع شهر و وزارت راه و شهرسازی به عنوان دبیر اجرایی تایید شدند.

به گزارش ایمنا، در جلسه امروز شورای راهبردی، نمایندگان خانه کارگر، صمت، کارگروه زیربنایی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان حضور نداشتند.برگزاری سلسله جلسات شورای راهبردی برنامه جامع شهر تا 25 اسفند ماه ادامه دارد.

کد خبر 360817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.