۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۴
راز جوانی در کندوها!

ژل رویال، نوعی ماده مغذی شگفت‌انگیز است که خواص بی‌نظیری برای سلامت افراد داشته و طول عمر آن‌ها را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ژل  رویال (Royal jelly) نوعی ماده ژلاتینی است که زنبور عسل برای غذا دادن به نوزاد خود تولید می‌کند. این غذا توانایی اسرارآمیزی به لاروهای زنبور عسل داده تا به زنبورهای ملکه جدید تبدیل شوند. برخی از افراد معتقد هستند که ژل رویال، سرچشمه جوانی است، اما آیا این موضوع حقیقت دارد یا خیر و اگر چنین است راز این ژل در چیست؟

ژل رویال، راز طول عمر زنبورهای ملکه

ژل رویال، غذای همه لاروها (نوزادان) در سه روز اول زندگی آن‌ها محسوب می‌شود. جالب است بدانید که این تغذیه از روز چهارم تغییر کرده و جای خود را به مخلوطی از عسل و گرده می‌دهد و تنها زنبور ملکه تا آخر عمر خود از ژل رویال تغذیه می‌کند. در واقع بدون وجود ژل رویال لاروها قادر به رشد نیستند.

ماده مغذی ملکه را قادر می‌سازد که در روزهای تخم‌ریزی در شبانه روز بیش از دو هزار تخم بگذارند که وزن این این تخم‌ها بیشتر از وزن خود ملکه است. ازدیگر خواص ژل رویال برای ملکه زنبور عسل این است که به واسطه آن ملکه حدود پنج تا شش سال عمر کند که این مدت بیش از ۵۲ برابر طول زندگی زنبورهای کارگر است. همچنین از لحاظ حجم نیز زنبورهای ملکه دو تا سه برابر زنبورهای کارگر هستند.

ژل رویال، عمر سلول‌ها را افزایش می‌دهد

ژل رویال شامل آب، پروتئین و قند است و برخی از لاروها را تحریک می‌کند تا به ملکه تبدیل شوند. با توجه به خواص جادویی این ژل، بسیاری از افراد آن را عنصری معجزه آسا می‌پندارند که می‌تواند سلامت آن‌ها را افزایش داده و به حفظ جوانی افراد کمک کند. جالب است بدانید موادی مانند کلاژن، لسیتین، تیامین و ویتامین‌های A,C,D,E در ژل رویال وجود دارد که برای پوست بسیار مفید است. برای مثال کلاژن، باعث اتصال بافت‌ها به یکدیگر شده و از چروک شدن پوست جلوگیری می‌کند. این ماده موثر طول عمر سلول‌ها را نیز افزایش می‌دهد.  علاوه بر این ژل رویال خاصیت ضد التهابی دارد که به بهبود زخم‌های پوستی کمک می‌کند.

تاثیر شگفت‌انگیز ژل رویال در بهبود سرطان پستان

در ژل رویال ماده ای به نام  "HAD۱۰" وجود دارد که به آن خاصیت ضد سرطانی بخشیده است و لازم به ذکر است که یکی از خواص بی‌نظیر این ژل در بهبود سرطان پستان است. ژل رویال خاصیت ضد فعالیت استروژن داشته و مانع رشد سلول‌های سرطانی در مبتلایان به سرطان پستان می‌شود. همچنین ژل رویال باعث می‌شود سلول‌های ایمنی، مواد ضد سرطان در بدن تولید کنند. موضوع مهم اینکه این ژل بر فرآیند بهبود بیماران سرطانی پس از پرتو درمانی و شیمی درمانی تاثیر خوبی داشته و سرعت تولید گلبول‌های سفید را در خون افزایش می‌دهد.

دیگر خواص جادویی ژل رویال

در ژل رویال ماده‌ای به نام "استیل کولین" وجود دارد که ماده مورد نیاز در انتقال پیام‌های عصبی در بدن انسان بوده و به درمان و پیشگیری از آلزایمر کمک می‌کند. از دیگر خواص این ژل بی‌نظیر می‌توان به جلوگیری از فشار خون اشاره کرد. استیل کولین موجود در ژل رویال، رگ‌های خونی را گشاد کرده شده و موجب کاهش فشار خون در مبتلایان به فشار خون بالا می‌شود. همچنین ماده HAD۱۰ با کاهش ذخیره کلسترول در دیواره سرخرگ‌ها، فشار خون را کاهش داده و از گرفتگی رگ‌ها پیشگیری می‌کند.

کد خبر 360807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.