خودروسازان نمی توانند حمایت‌های دولت‌های مختلف را انکار کنند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: خودروسازان نمی توانند حمایت‌های دولت های مختلف را انکار کنند البته باید از صنعت داخلی حمایت شود اما نکته این است در شرایط حساس مانند اعمال تحریم های دشمنان به جای اینکه بازار را مدیریت کنند، درصدد افزایش قیمت خودرو هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهاب نادری با انتقاد از افزایش قیمت خودرو اظهار کرد: صنعت خودروسازی کشور سال ها است با وجود برخورداری از حمایت های قابل توجه ، فعالیت میکند اما معمولا در شرایط حساس به جای اینکه به اقتصاد کشور کمک کند، قیمت خودرو داخلی را گران می کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: هزینه‌های دستمزد و انرژی خودروسازان براساس ریال است اما افزایش قیمت بر مبنای دلار، این مسئله غیرقابل قبول است.

وی ادامه داد: مردم و نمایندگان مجلس از خودروسازان انتظار دارند به دو اصل بدیهی تولید خودرو با کیفیت و با قیمت مناسب توجه کنند زیرا رعایت این دو مولفه حق مشتری است.

نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر در مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از افزایش قیمت‌ها را می توان با بهانه افزایش قیمت دلار توجیه کرد اما اینکه قیمت یک خودرو ملی حدودا دو برابر شود، غیرقابل قبول است.

نادری ادامه داد: مدیران خودروسازی باید پاسخ دهند که چرا باید هزینه های ساخت خودرو داخلی تا این حد به نرخ دلار وابسته باشد، همچنین باید جوابگو باشند در این سال ها برای ساخت خودرو ملی چه کرده‌اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: خودروسازان از موضوع افزایش بیکاری در صنعت خودرو سوءاستفاده می کنند تا قیمت خودرو را گران کنند زیرا می توانند سایر هزینه ها را کاهش دهند.

نادری اعلام کرد: نکته دیگر اینکه ایران خودرو  بدون اعلام قیمت از سوی سازمان حمایت و اجرای تعهدات قبلی خود در قبال پیش فروش برخی از محصولات، اقدام به افزایش قیمت و فروش فوری چند محصول کرده است که باید این تخلف مورد رسیدگی قرار بگیرد.

منبع: خانه ملت

کد خبر 360783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.