واکنش کاربران توییتر به حمله تروریستی چابهار

پیش از ظهر روز پنجشنبه-۱۵ آذرماه- یک عامل انتحاری اقدام به انفجار بمب داخل یک خودرو در یکی از خیابان‌های چابهار کرد، حادثه‌ای که به شهادت و مجروح شدن تعدادی از هم وطنان انجامید و البته واکنش‌های مختلفی را در فضای مجازی برانگیخت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هنوز خاطره تلخ حمله تروریستی به رژه نظامیان در اهواز از حافظه مردم پاک نشده بود که روز پنجشنبه وقوع یک حمله تروریستی آن هم از نوع انتحاری شوک جدیدی به جامعه وارد کرد. مردم ایران که در سالهای پرآشوب گذشته خبر بمب گذاری و حملات انتحاری را تنها از تلویزیون شنیده‌اند و به خاطر وقوع آنها با ملتهای مظلوم منطقه همدردی کرده اند، حال برایشان کمی غیر قابل باور است که خودرویی حامل مواد منفجره به مقر ستاد انتظامی شهرستان چابهار حمله کند و هموطنانمان را به شهادت برساند و مجروح کند. 

در همین راستا وقوع این حمله موجی از اظهار نظرهای گوناگون را در بین مقامات کشوری و مردم برانگیخت و تحلیل‌های متفاوتی از چرایی و چگونگی این حادثه ارائه شد که نمود این امر را می توان به خوبی در پیام‌های کاربران توییتر دید.

این جنایات بی مکافات نخواهد ماند

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان ساعتی پس از وقوع این حمله تروریستی در حساب توییتری خود نوشت: تروریست‌هایی که از خارج کشور پشتیبانی و حمایت می شوند مردم بی گناه را در چابهار به شهادت رسانده و مجروح کردند.

ظریف در این پیام تاکید کرد: همانگونه که در گذشته به روشنی گفته‌ایم این جنایات بی مکافات نخواهد ماند. در سال ۲۰۱۰، نیروهای امنیتی ما افراط گرایانی را از مسیر امارات متحده عربی ردیابی کرده و به دام انداختند. سخنانم را به یاد داشته باشید: ایران تروریست‌ها و اربابانشان را به دست عدالت خواهد سپرد.

اجنبی به غارت این گنج طمع دارد

‏⁧‫سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که بعد از وقوع حادثه تروریستی به این شهر سفر کرد، در صفحه توئیتر خود آورده است:‬⁩‏چابهار گنج ایران و ⁧‫بلوچستان‬⁩ است. دیروز و امروز در ⁧‫چابهار‬⁩ خشم و نفرت مردممان را از خون‌آشامان دیدم. همگان دریافته‌اند که چگونه اجنبی با ناامنی، به غارت این گنج طمع دارد.

نوبت ما است نشان دهیم چابهار امن است

محمد امامی، جامعه شناس در صفحه توئیتر خود نوشت: هدف حمله تروریستی ⁧‫چابهار‬⁩ ایجاد حس ناامنی و تاثیر بر سرمایه‌گذاری اقتصادی بود. سربازان نگهبان شهید وظیفه‌شان را انجام دادند. حالا نوبت ماست. باید سفر جمعی فعالان توییتری به چابهار را برگزار کنیم و عکس‌های سفر را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنیم.‏⁧‫چابهار امن است.

ترور و کشتار  جایگزین تحریم بود

‫الیاس حضرتی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه توئیتر خود آورده است:‬⁩‏‏ آمریکا بندرچابهار‬⁩ را از تحریم معاف می‌کند و تروریست‌ها به آنجا حمله می‌کنند. جایی که حتی با تحریم ظالمانه نمی‌توانند کمر ملت را خم کنند، با ترور و کشتار می‌خواهند ملت را به زانو درآورند. دریغ که بعد از ۴۰ سال هنوز نفهمیده‌اند ایرانی با ترور از میدان به‌در نمی‌شود.

دردناکترین دزدی، ترور به نام دین است

‏⁧‫ محمد علی ابطحی، رییس دفتر دولت اصلاحات در صفحه توئیتر خود آورده است:‬⁩‏تروریست مذهب ندارد. ‏هر تروریستی که بی گناهی را می کشد فقط جنایتکار است. ‏دردناکترین دزدی، جا گرفتن زیر نام و تابلوی دین ومذهب برای مقدس جلوه دادن ترور است.

هدف ناامن سازی چابهار برای سرمایه گذاران است

ابوالفضل مدنی، فعال توئیتری در صفحه توئیتر خود نوشت:‏از الان باید گفت حمله تروریستی چابهار‬⁩ پیچیده است، چرا؟ ‏چون پروژه توسعه بندر ⁧‫چابهار‬⁩ از تحریم‌های آمریکا معاف شد به سبب سرمایه‌گذاری هند. ‏ناامن سازی چابهار برای عدم سرمایه‌گذاری هندی‌ها و جلوگیری از ایجاد کریدور دریای عمان به آسیای میانه است. امارات و پاکستان مخالفند.

بالاخره هندی‌ها چابهار را خریدند یا رونق دادند؟!

محمدرضا غفاری، فعال سیاسی در توئیتی گلایه آمیز نوشت: با این همه تحلیل راجع به ⁧‫چابهار‬⁩، به جز تاسف خوردن از این اتفاق، واقعاً علاقه‌ای به اظهار نظر نداشتم، ‏اما نکته‌ای که آزارم داد: ‏⁧‫تندروها‬⁩ اول گفتند ⁧‫آخوندی‬⁩ چابهار را فروخت، حال می‌گویند چابهار به دلیل ⁧‫سرمایه گذاری هند‬⁩ منطقه‌ای استراتژیک است.

کد خبر 360778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.