ایستگاه راه‌آهن کاشان پاسخگوی همه شرکت‌های اقماری نیست

کاشان - رییس پایانه ریلی راه‌آهن کاشان گفت: ایستگاه کاشان محدودیت وسعت دارد و نمی‌تواند پاسخگوی همه شرکت‌های اقماری باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، علیرضا کلاته، در هفتادمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کاشان، از انجام مقدمات اجرایی طرح اتصال خط ریلی این شهر به سایپا سیتروئن خبر داد، و اظهار کرد: اجرای این طرح در مراحل تنظیم تفاهم نامه بین راه آهن کاشان و سایپا قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه تا کنون ۴۲۷ واگن در ایستگاه فولاد تخلیه شده است، افزود: با راه اندازی این خط ریلی در مدت سه ماه تردد هزاران کامیون در این مسیر کمتر شده است.

رییس ایستگاه راه آهن کاشان گفت: با توجه به اینکه ایستگاه راه آهن کاشان در کریدور شمال به جنوب واقع شده است در حوزه باربری هر ۲۴ ساعت بالغ بر ۲۰ قطار باری از آن عبور می کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در داخل ایستگاه کاشان بارگیری ۴۲۷ واگن از اول سال تا کنون برای سایپا انجام شده است.

کلاته با بیان اینکه اتصال بین راه آهن و شرکت های فولاد اطراف کاشان از طریق محمدآباد به شرکت فولاد کویر با توجه به وسعت و گستردگی آن در سال، یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن بار انجام می شود، گفت: با توجه به اینکه اقدامات اولیه راه آهن انجام شده است تقریبا ۴۳۰ واگن در ایستگاه کاشان برای فولاد کویر که از اشکذر یزد بارگیری شد تخلیه کردیم و از اینجا برای بندرعباس و آذربایجان بارگیری انتقال یافت.

وی هزینه اتصال خط ریلی به فولاد کویر را ۳۰ میلیارد تومان پیش بینی کرد و افزود: احداث سه خط ۹، ۱۲ و ۱۴ کیلومتری از ایستگاه محمدآباد نخستین ورودی به کاشان تا فولاد کویر با اتصال به راه آهن سراسری طراحی شده است که با توجه به یکسری مسائل خط ۱۴ کیلومتری با وجود طول زیاد و هزینه مضاعف آن انتخاب شد.

کلاته اظهار کرد: ایستگاه کاشان محدودیت وسعت دارد و نمی تواند پاسخگوی همه شرکت های اقماری باشد.

کد خبر 360777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.