خوارکی‌هایی که برای درمان آسم مفید است

متخصص بیماری های داخلی گفت: مهم ترین درمان مفید برای آسم استفاده از افشانه یا اسپری دارویی است.

کیوان محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا به اشاره به بروز بیماری آسم و تنگی نفس در فصل سرما، اظهار کرد: با توجه به بروز پدیده وارونگی و تشدید آلودگی هوا در فصل سرما بیماری آسم و تنگی نفس وجود دارد. به طور میانگین در جوامع حدود پنج تا ۱۰ درصد افراد با این بیماری دست به گریبان هستند.

وی با بیان اینکه این بیماری بیشتر در میان گروه سنی کودکی تا جوانی بروز می‌کند، افزود: در خانواده‌هایی که آسم یا آلرژی وجود دارد، ناخودآگاه بروز این بیماری هم بیشتر است.

متخصص بیماری های داخلی  گفت: البته زمانی این بیماری را  یک بیماری روانشناسی و ناشی از فریاد سرکوب شده فرد می دانستند و درمان های روانکاوی را برای بهبود بیمار استفاده می کردند؛ اما اکنون آگاه هستیم که تنگی مجاری تنفسی به دلیل التهاب و آلودگی شدید هوا باعث بروز علایم آسم می‌شود.

وی با اشاره به علایم این بیماری اظهار کرد: علایم عارضه تنگی نفس و آسم به صورت حملاتی از سرفه کردن به همراه خلط یا بدون خلط  است و بیمار مبتلا به آسم با خس خس سینه و تنگی نفس رو به رو می شود.

محمدی با تاکید به موارد تشدید کننده بیماری آسم گفت: ورزش کردن،  فعالیت بدنی و مواجه شدن با سرما، قطعات مو یا پوست حیوانات و آلودگی هوا از جمله موارد تشدید کننده این بیماری است که موجب بروز حملات تنگی نفس و آسم می شود.

متخصص بیماری های داخلی یادآور شد: آلودگی هوا می‌تواند ناشی از آلاینده‌های داخل یا خارج از خانه باشد، در مورد این بیماری رعایت نکاتی وجود دارد که برای کنترل بیماری و اجتناب از حملات می‌تواند کمک کننده باشد یکی از مهم ترین آنها اجتناب از استنشاق دود سیگار است.

وی با بیان اینکه درمورد بیماری آسم ، افراد درگیر با این بیماری محدودیتی در زمینه رژیم غذایی خاصی را ندارند، گفت: اشخاص می توانند رژیم غذایی عادی و متعادل خودشان را داشته باشند و تنها زمانی که به ماده خاصی حساسیت دارند بایستی رژیم غذایی شان محدود شود.

محمدی تاکید کرد: اشخاص درگیر با بیماری تنگی نفس و آسم می توانند با کنترل گرد و غبار در سطح خانه و استفاده از دستگاه های تصفیه کننده هوا و جارو کشیدن مکرر و گرد گیری در محیط به زندگی روزانه و معمولی خودشان ادامه دهند.

وی درباره اثرات مفید مواد غذایی برای کنترل بیماری آسم تصریح کرد: مصرف گروهی از مواد غذایی می تواند اثر مفیدی بر روی کنترل بیماری آسم داشته باشد که به موز،  عسل،  شلغم، موسیر و زنجبیل می‌توان اشاره کرد.

متخصص بیماری داخلی با تاکید به راهکارهای درمانی مفید برای بیماری آسم، خاطر نشان کرد: مهم ترین درمان هایی که برای آسم مفید است استفاده از افشانه یا اسپری دارویی است که از دسته های دارویی متفاوتی استفاده می شود و پزشک معالج با توجه به نیاز بیمار یک یا چند مورد از این افشانه ها را برای درمان و بهبودی بیمار تجویز می کند.

کد خبر 360739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.