مرکز بین المللی رشد صادرات اصفهان همچنان در انتظار افتتاح؟!

"افتتاح و راه اندازی مرکز بین المللی رشد صادرات اصفهان" موضوع جلسه اتاق بازرگانی اصفهان در آذرماه سال ۹۶ بود که در آن وعده افتتاح این مرکز با حضور وزیر صمت در دی ماه آن سال داده شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آذر ماه سال گذشته نشستی خبری با حضور رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت، رییس اتاق بازرگانی اصفهان، رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان و ... با این نوید که با افتتاح و راه اندازی مرکز بین المللی رشد صادرات اصفهان، کلید رشد و توسعه صادرات در این شهر و استان خواهد خورد، برگزار شد و در این جلسه رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان عنوان کرد که بازاریابی، خلق ارزش برای مصرف کننده و خلق سود برای تولیدکننده و بازاریابی صادراتی از  وظایف مرکز بین المللی رشد صادرات است.

مسعود گلشیرازی همچنین در این جلسه بیان کرد که برنامه راهبردی تجاری استان اصفهان مورد مطالعه قرار گرفته و ۱۲ برنامه اصلی برای آن در نظر گرفته شده که اولینِ آنها شرکت های مدیریت صادرات است و این شرکت ها کلید رشد و توسعه صادرات است، گلشیرازی بهترین و اولین ابزار برای دست یافتن و اجرای این برنامه را ایجاد مرکز رشد بین المللی صادرات ذکر کرد.

با توجه به اینکه مرکز بین المللی رشد صادرات اصفهان به همت اتاق بازرگانی اصفهان راه اندازی شد و همانطور که ذکر شد مسئولان این اتاق مزایا و اهداف چشمگیری را پیرامون این مرکز بیان کردند این سوال ذهن را به خود مشغول می کند که سرنوشت چنین مرکزی آن هم در شرایط اقتصادی حال حاضر اصفهان و کشور، به چه صورت رقم خورده است؟

گو اینکه با گذشت یک سال از آن نشست خبری، هنوز مراسم افتتاح این مرکز برگزار نشده و دلیل مسئولان مربوطه نیز این است که هنوز مقام عالی رتبه ملی برای این مهم به اصفهان نیامده و ما همچنان منتظریم!

پس از تماس هایی که با رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان گرفته شد و بی پاسخ ماند، خبرنگار ایمنا جویای چند و چون افتتاح و فعالیت این مرکز از نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان شد.

مصطفی رناسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برای افتتاح این مرکز همچنان چشم انتظار مقام عالی رتبه دولتی هستیم اما این مرکز فعالیت خود را از سال گذشته آغاز کرده و همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد.

با توجه به شرایط اقتصادی اصفهان و کشور بی شک جایگاه چنین مراکز استراتژیکی بیش از پیش نمایان شده و مورد توجه قرار می گیرد اما نکته قابل تامل این است که چرا مسئولان مرکز بین المللی رشد صادرات اصفهان از بیان هرگونه توضیحی پیرامون فعالیت این مرکز، تاثیر و جایگاه آن در رشد و بالندگی صادرات اصفهان و شرکت‌های مدیریت صادرات خودداری کرده و هرگونه مصاحبه پیرامون آن را بی پاسخ می گذارند؟

در شرایطی که با توجه به افزایش چشمگیر نرخ ارز و تاکید بر افزایش تولیدات داخلی، صادرات و ارز آوری بنگاه‌های اقتصادی کشور می تواند بسیاری از خلأهای مالی و اقتصادی را پر کند بی شک وجود چنین مراکزی کمک و جایگاه ویژه ای به اقتصاد اصفهان و کشور خواهد داشت.

همچنین توجه به اهداف والای تاسیس چنین مرکزی و سرمایه‌گذاری برای آن اجازه نمی دهد تا اینطور وجود و روال کار مرکز بین المللی رشد صادرات اصفهان، در سکوت مانده و در سکوت نیز ادامه یابد.

شاید در سالگرد مطرح شدن موضوع افتتاح و راه اندازی مرکزی با نام "مرکز بین المللی رشد صادرت" لازم باشد که مسئولان این مرکز نشست خبری دیگری در مورد عملکرد آن برگزار کنند یا حداقل مصاحبه‌های تلفنی پیرامون این موضوع مهم در شهر و استان اصفهان را بی پاسخ نگذارند.

کد خبر 360738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.