نقش موثر جنبش دانشجویی در دوران دفاع مقدس و سازندگی انکار ناپذیر است

گلپایگان- رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: جنبش دانشجویی در دو مقطع، یکی در هشت سال دفاع مقدس در قسمت‌ مهندسی جنگ و پس از جنگ تحمیلی در دوران سازندگی نقش موثری ایفا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا ازشهرستان گلپایگان، حجت‌الاسلام عباسعلی حیدری در مراسم گرامیداشت روز دانشجو اظهار کرد: جنبش دانشجویی ۶۵ سال قبل پیش شکل گرفت و امروز به یک پدیده غیر قابل انکار تبدیل شده است.

وی افزود: امروز شرایط  برای استادان، کارکنان و دانشجویان در رسیدن به قله‌های علم و دانش با تلاش مسئولان ارشد دانشگاه آزاد اسلامی فراهم شده است.

رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: جنبش دانشجویی در دو مقطع یکی در هشت سال  دفاع مقدس  در قسمت‌های مهندسی جنگ و پس از جنگ تحمیلی  در دوران سازندگی  نقش موثری داشتند.

وی تأکید کرد: امروزه  مبدأ، مسیر و مقصد ما مشخص است و اگر می‌خواهیم حرفی برای گفتن در دنیا داشته باشیم باید در علم و دانش و فناوری پیشرفت کنیم.

حیدری تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب اسلامی است چراکه با پیروی از رهنمودهای رهبر مقام معظم و با تقویت قدرت اعتماد به نفس، بصیرت و ایمان، شاهد درخشش‌های بیشتر در دانشگاه آزاد اسلامی هستیم.

کرسی‌های آزاد اندیشی در چارچوب قوانین و مقررات برگزار شود

در ادامه این آیین حجت الاسلام محمدتقی  کرامتی، امام جمعه گلپایگان با بیان این‌که روز دانشجو در تقویم تاریخ ایران اسلامی بسیار مهم است، اظهار کرد: دانشگاه از مجموعه‌های بسیار ارزشمند نظام است.

وی گفت: یکی از  اتفاقات مهم و غم‌بار در سال ۱۳۳۲ این بود که دانشجویان به سفر معاون رییس‌جمهور آمریکا به تهران و در  تجدید روابط با انگلستان اعتراض کردند و این اعتراض به شهادت سه نفر از دانشجویان معترض در فضای دانشگاه  منجر شد.

امام جمعه گلپایگان با اشاره به این‌که دانشجویان  باید در تحولات و امور سیاسی جامعه آگاه  و هوشیار باشند، گفت: کرسی‌های آزاد اندیشی باید در چارچوب قوانین و مقررات برگزار شود نه آزادگویی چراکه باعث بازگو شدن مطالب مفید می‌شود و این یک فرصت خوبی است که در اختیار قشر جوان باید گذاشته شود.

یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد است

حمیدرضا خدایی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلپایگان اظهار کرد:  یکی از دستاوردهای  انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی است، دانشگاهی که در آن تعداد بیشماری فارغ‌التحصیل شدند یا دانشجو هستند.

وی گفت: بسیاری از مسئولان در شهرهای مختلف کشور فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی هستند، دانشگاه آزاد اسلامی متشکل از حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی است  و در رسالتی که به عهده دانشجو و اساتید به عنوان خواص جامعه گذاشته شده است می‌تواند نقش آفرینی کند.

کد خبر 360701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.