باید با فاصله از مونولوگ فردی و حزبی به دیالوگ تعامل برسیم

کاشان - شهردار کاشان گفت: تئاتر می‌آموزد برای تاثیرگذاری بیشتر در صحنه جامعه ناگزیریم از مونولوگ‌های فردی، حزبی، قبیله‌ای و گروهی فاصله گرفته، به دیالوگ‌های تعامل، هم‌افزایی و درک متقابل برسیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، سعید ابریشمی‌راد در آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان، سپری شدن چهارده دوره جشنواره در موسم خزان و پیرایش طبیعت را نشانه‌ای معنادار عنوان کرد و گفت: این اتفاق می تواند نشانه ای باشد برای آنانکه جوانه زدن شکوفه امید را در فصل نومیدی ها باور می کنند آنانکه در جستجوی نور فرزانگی در برابر هجوم سایه های جهل ایستاده اند.

وی، خاطر نشان کرد: برگزاری جشنواره ملی تئاتر مهر از یک رویداد سازمانی و نهادی فراتر رفته است و به مطالبه از سوی هنرمندان و مخاطبان هنردوست تبدیل شده است.

رییس شورای سیاستگذاری چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان، با تاکید بر اینکه شهرداری ها از یک نهاد خدماتی صرف فراتر رفته و به نهاد اجتماعی تبدیل شده است، عنوان کرد: بر همین مبنا این نهاد عمومی غیردولتی باید عملکردی مبتنی بر نیازهای اجتماع داشته باشد و چه ابزاری قادر است موثرتر از زبان گویای هنر عمل کند.

ابریشمی‌راد، با اشاره به کارکردهای آموزشی تئاتر برای ارتقای فرهنگ شهروندی افزود: تئاتر به مخاطبانش می آموزد همانطور که برای ارائه یک اثر جذاب باید تمام عناصر دراماتیک به وظیفه خود آگاه باشند برای به ثمر نشستن یک اتفاق خوب برای شهر نیز باید تمامی اهالی آن در کنار اطلاع از حقوق خود به تکالیف شهروندی خویش عمل کنند.

وی، با اشاره به پیام تئاتر به مسئولان و متولیان امور تاکید کرد: تئاتر می آموزد برای تاثیرگذاری بیشتر در صحنه جامعه ناگزیریم از مونولوگ های فردی، حزبی، قبیله ای و گروهی فاصله گرفته، به دیالوگ های تعامل، هم افزایی و درک متقابل برسیم.

شهردار کاشان ادامه داد: پیام هنر نمایش این است که باید به مخاطب خود که همان مردم و ولی نعمتان ما هستند احترام بگذاریم، صادقانه از کمبودها و تنگناها بگوییم و شرافتمندانه به سستی‌ها و اشتباهات خود اذعان کنیم و بدانیم هر میزان که نقش‌آفرینان خوبی باشیم نمی‌توانیم مخاطبان خود که همان افکار عمومی و وجدان‌های بیدار هستند را فریب دهیم.

به گزارش ایمنا، در آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان که با حضور جمعی از هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر برگزار شد، از برگزیدگان دو بخش صحنه‌ای و خیابانی تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 360695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.