پارک‌ها باید خودگردان شود

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز با تأکید بر لزوم خودگردان شدن پارک‌ها، گفت: هر پارک نیازمند رستوران، وسیله بازی و ورزش است که باید همه این موارد پیش‌بینی شود.

به گزارش ایمنا، حمید امیری‌فرد با اشاره به بودجه پیشنهادی سازمان پارک‌ها و فضای سبز، اظهار کرد: افزایش بودجه ناشی از افزایش پروژه‌ها و نظارت است.

وی با اشاره به تولید نهال در نهالستان‌های اهواز افزود: از زمان آغاز به کار تاکنون، جهت تولید نهال تلاش کرده‌ایم و در حال حاضر سه نهالستان در اهواز فعال شده‌ است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز در خصوص پروژه‌های شاخص این سازمان، تصریح کرد: شاخص‌ترین کارهای سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز در بخش تولید و کشت نهال است. غالب پوشش گیاهی، حدود ۷۰ درصد کنوکارپوس است. آن چیزی که اکنون در اهواز مشاهده می‌شود ۱۴۰ هزار نهال کشت شده در سال گذشته است که بین ۶۰ تا ۷۰ درصد این نهال‌ها ماندگار شده‌اند.

امیری‌فرد با بیان اینکه در گذشته آموزش و مطالعات در زمینه کشت نهال در اهواز وجود نداشت، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۵ پروژه در این زمینه تعریف شده است که طرح جامع تعیین الگوی کشت و طرح جامع آب خام از جمله طرح‌هایی هستند که حداقل مصوبات آن‌ها را دریافت کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه توانسته‌ایم اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی از اعتبارات ملی و استانی را برای کمربند سبز محقق کنیم که مقداری از این اعتبار تخصیص یافته است، اظهار کرد: کمربند سبز جزو طرح‌های جامع شهری نبود که با تلاش ابتدا این طرح در طرح جامع شهری شهرداری اهواز وارد شد و با تصویب طرح جامع توانستیم اعتبار آن را دریافت و اکنون در مرحله اجرا قرار دارد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز با تأکید بر لزوم خودگردان شدن پارک‌ها، گفت: هر پارک نیازمند رستوران، وسیله بازی و ورزش است که باید همه این موارد پیش‌بینی شوند. نباید یک پارک محل نشستن، به شهربازی تبدیل شود. باید محل بازی‌های پرانرژی و اسباب‌بازی‌ها از محل‌هایی که تنها برای آرامش و نشستن مردم هستند، تفکیک شوند.

امیری‌فرد تصریح کرد: سالیانه حدود ۶۰۰ میلیارد ریال برای فضای سبز در اهواز هزینه می‌شود که اگر بتوانیم ۳۰ تا ۵۰ درصد آن را از طریق بخش خصوصی جبران کنیم، با بودجه سازگار خواهد بود.

وی در خصوص بهسازی پارک‌های اهواز، گفت: در این زمینه برنامه کوتاه‌مدت و بلندمدت تعریف شده است که در برنامه بلندمدت رسیدن به سرانه استاندارد تعیین شده است؛ این سرانه شامل فضای سبز عمومی و پارکی است. سرانه اهواز  ۱۲.۴ است که در حال حاضر نسبت به کلانشهرهای دیگر سرانه قابل قبولی است. برای رسیدن به سرانه استاندارد باید سالیانه حداقل برای هر نفر یک متر مربع سرانه افزوده شود که در مجموع در سال باید ۱۲۰ هکتار فضای سبز عمومی و پارکی افزوده شود که اکنون این میزان سرانه محقق شده است.

کد خبر 360686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.