یک کارآفرین معلول: برای کار متفاوت، راه سخت را انتخاب کردم

یک کارآفرین معلول، فعال در حوزه فرش دستباف گفت: اگر کسی بخواهد کار متفاوتی بکند باید کار سختی انجام دهد و چون بازار آن زمان خوب بود هر کاری که انجام می‌شد مشتری داشت اما من راه سخت‌تر را انتخاب کردم، نقشه‌ها را تغییر دادم و رنگ‌های جدیدی را به کارگرفتم.

سیدمحمود نقیب‌زاده نایینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به نوع معلولیت و فعالیت خود، اظهار کرد: در سال ۸۳ پس از یک تصادف، آسیب دیده نخاعی شدم، قبل از آسیب سال‌ها در تولید فرش دستباف فعال بودم و شش ماه قبل از تصادف در نمایشگاه بین المللی تهران عنوان تولید کننده برتر را کسب کردم.

این فعال در حوزه فرش دستباف افزود: به‌رغم اینکه ادامه دادن کار تولید فرش و نظارت و دقت بر امر تولید، نقشه و خامه و رنگرزی سخت است تصمیم گرفتم کار خود را ادامه دهم با این حال که نزدیک ۶ ماه دوران نقاهت طول کشید سال ۸۴ بازهم به عنوان تولید کننده برتر انتخاب شدم.

وی اضافه کرد: اگر کسی بخواهد کار متفاوتی بکند باید کار سختی انجام دهد و چون بازار آن زمان خوب بود هر کاری که انجام می‌شد مشتری داشت اما من راه سخت‌تر را انتخاب کردم، نقشه‌ها را تغییر دادم و رنگ‌های جدیدی را به کارگرفتم.

نقیب زاده ادامه داد: از سیستم سنتی تولید فرش خارج شدیم و به نقطه ای رسیدیم که فرش را بر اساس سفارش مشتری با دریافت حق الزحمه تولید می‌کردیم و در آخر با او تسویه حساب می‌کردیم، که این یکی از بهترین روش‌های تولید فرش است.

این کار آفرین معلول با اشاره به اینکه قبل از تصادف حدود ۷۰ بافنده داشته است، گفت: هفته ای دوبار به این بافنده‌ها که در شعاع ۱۰ کیلومتری من بودند، سر می‌زدم.

 نقیب زاده افزود: بعد از معلولیت می‌خواستنم به خودم و به جامعه نیز ثابت کنم، یک انسان سالم حتی با شرایط جدیدی که برایش به وجود می‌آید و به ظاهر ناتوان می‌شود و توانایی هایش از دید خیلی‌ها از دست می‌رود، می‌تواند به فعالیت ادامه دهد.

وی گفت: من توانستم در طول چند سال تعداد بافنده ها را به ۳۰۰ نفر ارتقا دهم و از فریدن تا دامغان، سمنان، نایین، اصفهان، فریدن و اطراف آن در سبک های مختلف شهری و روستایی فرش تولید کنم و در سال ۸۷ تولید کننده برتر اصفهان شدم.

کد خبر 360673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.