ویژگی های مثبت "حلقه حفاظتی ترافیکی شهر" از نگاه شهردار

شهردار اصفهان گفت: حلقه حفاظتی شهر اصفهان به طول ۷۸ کیلومتر قرار است از جان مردم حفاظت کند و از شدت آلودگی هوا بکاهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی بعدازظهر امروز (پنجشنبه) در آیین آغاز عملیات اجرایی حلقه حفاظتی شهر اصفهان ضمن تشکر از حضور استاندار در بزرگترین برنامه شهرداری اظهار کرد: حلقه حفاظتی شهر به طول ۷۸ کیلومتر است که ۴۵ کیلومتر آن در شهر اصفهان واقع شده و مابقی در شهرهای خورزوق، دولت آباد، درچه و به سمت شهر ابریشم قرار دارد.

وی افزود: این حلقه حفاظتی ۲۳ تقاطع غیرهم سطح دارد که هفت مورد آن تقاطع های بزرگ است؛ آنچه امروز در بزرگراه شهید اردستانی کلنگ زنی می شود، نخستین تقاطع از این حلقه است.

شهردار اصفهان با اشاره به وجود دو گذر غرب و گذر شرق در اصفهان، تصریح کرد: گذر غرب از جاده کاشان احداث شده و به سمت زرین شهر و مبارکه می‌رود و روابط بین استان‌ها را تنظیم می کند، اما گذر شرق هنوز تکمیل نشده است، البته حلقه حفاظتی شهر ارتباط بین شهرستان ها را برقرار می کند.

نوروزی ویژگی های حلقه حفاظتی ترافیکی شهر اصفهان را اینگونه برشمرد: این حلقه قرار است از جان مردم حفاظت کند و از شدت آلودگی هوا بکاهد؛ این حلقه حفاظتی محدوده شهر را مشخص کرده و اجازه توسعه بی رویه را نمی‌دهد، همچنین ورودی های شهر را تنظیم، ترافیک را کنترل و رفت و آمدها را تسهیل می‌کند؛ حلقه حفاظتی از اتلاف وقت مردم جلوگیری کرده و مصرف سوخت را کاهش می دهد، بنابراین باید تصمیماتی در کمیسیون ماده ۵ برای ادامه کار انجام شود.

وی با بیان اینکه برای اجرای حلقه حفاظتی شهر ۷۴۰ میلیارد ریال هزینه نیاز است، گفت: ابتدا برای انجام این ابرپروژه، آزادسازی‌های لازم را انجام داده ایم، فاز دوم که ۱۵ روز آینده آغاز می شود، احداث تقاطع غیرهمسطح کنار کارخانه قند است که قبل از اینکه کلنگ آن را به زمین بزنیم آزادسازی آن را یک سال گذشته انجام دادیم و توافقات لازم انجام شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با اجرای این مسیرها و حلقه حفاظتی شاهد تحرک بزرگی در استان باشیم، زیرا این حلقه می تواند به گذر غرب و شرق وصل شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه اصفهان چهار حلقه حفاظتی دارد، اظهار کرد: حلقه اول مرکز شهر اصفهان، حلقه دوم خیابان های سجاد و بزرگمهر و ...، حلقه سوم بزرگراه های شهر و اینجا حلقه چهارم است که از کل رینگ‌ها محافظت می‌کند.

نوروزی ادامه داد: مهندسان اعلام کردند که تا ۱۲ ماه آینده این پروژه (تقاطع غیر همسطح در بزرگراه شهید اردستانی) مورد بهره برداری قرار می‌گیرد و من نیز در اینجا همین زمان را اعلام می کنم و  هر ۱۵ روز یک بار روند پیشرفت پروژه را به مردم اعلام می کنیم؛ البته تجربه مترو نشان داده که می‌توانیم زمان ۱۲ ماه را کوتاه کنیم.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: اگر آغاز کار با سرما یا روزهای کوتاه مواجه نشود، تعهد می‌کنیم در دو شیفت کار کرده و نهایتاً ۱۰ ماه دیگر با حضور استاندار اصفهان آن را افتتاح کنیم.           

کد خبر 360642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.