استفاده از معماری سنتی در احداث سالن مسافری ایستگاه راه آهن کاشان

کاشان - نایب رییس شورای اسلامی شهر کاشان گفت: در احداث ساختمان جدید سالن مسافری ایستگاه راه آهن کاشان از نماد و معماری کاشان استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، حسینعلی وکیل، در هفتادمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کاشان، اظهار کرد: سالن جدید مسافر ایستگاه راه آهن کاشان باید از نظر معماری با نمادی از کاشان و در شان این شهرستان طراحی و احداث شود.

وی با تاکید بر حمایت شورا و ارتباط با وزارت راه و شهرسازی و پیگیری کار برای اجرای طرح به صورت مکتوب و ملاقات حضوری افزود: استفاده از پتانسیل مسئولان بومی در سطح کلان و ملی نیز برای کمک به تسریع این امر نیز فرصت مغتنمی است.

نایب رییس شورای شهر کاشان تصریح کرد: متاسفانه حریم ایستگاه راه آهن کاشان شکل نازیبا و وضعیت نامطلوبی از حیث سیمای بصری دارد که نیاز به ساماندهی و زیباسازی آن به صورت تخصصی ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: این ساماندهی و زیباسازی مشورت و پیگیری تخصصی رییس ایستگاه را برای بهتر شدن وضعیت حریم ایستگاه می طلبد.

ارتفاع پل زیرگذر محله یحیی آباد نیاز به اصلاح دارد

علیرضا پورعسگری، رییس کمیسیون اقتصادی و امور حقوقی شورای اسلامی شهر کاشان، با اشاره به پروژه پل زیرگذر محله یحیی آباد، اظهار کرد: باتوجه به اینکه جمعیت زیادی از اهالی کاشان در این قسمت ساکن هستند و تردد زیادی در این مسیر وجود دارد، ارتفاع کوتاه آن حادثه ساز و مشکل ساز شده است.

وی گفت: این پل به لحاظ تقسیمات جغرافیایی در شهرستان آران و بیدگل واقع شده است و بر طرف کردن این مشکل برای رفع حوادث ناگوار دیگر ضروری است.

اتصال موقعیت ریلی و گردشگری کویر با استفاده از خطوط ریلی

مصطفی کردمیل، عضو شورای شهر گفت: متاسفانه خط ریلی کاشان سه پل دارد که هیچکدام مناسب و در خور این ایستگاه نیست.

وی با طرح سوالی از رییس ایستگاه راه آهن کاشان مبنی بر اینکه که آیا برای پل های ایستگاه و ارتباط آن با جاذبه های گردشگری و اتصال به فضای پر جاذبه گردشگری کویر طرح و برنامه ای دارند؟، افزود: ارتباط و اتصال پل ریلی با جاذبه های توریستی کویر فرصت خوبی برای استفاده از پتانسیل گردشگری کویر است.

ساختمان ایستگاه راه آهن کاشان در شأن تمدن دیرینه و قدمت باستانی شهرستان نیست

عفت پدرام فر، عضو دیگر شورا، در این باره اظهار کرد: ساختمان ایستگاه با توجه به تمدن دیرینه این شهرستان و قدمت باستانی و تاریخی آن در خور و شایسته این جایگاه نیست.

وی افزود: انتظار می رود رییس ایستگاه تمام تلاش خود را در این باره به کار گیرد تا مردم و مسئولان رضایت داشته باشند.

ایستگاه کاشان تحت الشعاع ایستگاه اصفهان با محوریت باربری قرارگرفته است

علیرضا کلاته، رییس ایستگاه راه آهن کاشان، خاطرنشان کرد: دلیل کم توجهی راه آهن اصفهان تمرکز روی حمل بار است چراکه در مناطق ۱۹ گانه حمل بار ریلی کشور جزو ادارات کل برتر است و ایستگاه کاشان مسافری و تحت الشعاع این مساله قرار  گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه ایستگاه کاشان از لحاظ تردد مسافر تنها ایستگاه مسافربری استان است، گفت: خود اصفهان کمتر از یک ششم قطارهای مسافری را دارد.

کلاته با اشاره به نازیبایی پل هایی که در حریم ایستگاه قرار دارند، تاکید کرد: احداث پل های جدید نیاز به آزادسازی فضای اطراف دارند و هزینه بالایی را تحمیل می کنند البته در محدوده آب شیرین درگیر احداث و طراحی آن هستیم.

وی، با اشاره به پل زیر گذر یحیی آباد عنوان کرد: راهکاری که توسط کارشناسی مطرح شده، کف شکنی از کف پل تا ۲۰ سانتیمتری است که با اجرای آن توسط شهرداری آران و بیدگل ارائه دادیم اما متاسفانه انجام نداده اند.

رییس ایستگاه راه آهن کاشان، اضافه کرد: ورودی راه آهن کاشان در خور این شهرستان نیست و در این راستا ورود مسئولان شهرستان با حمایت شورای شهر را به این حوزه می طلبد تا این ورودی به شکل مناسب و جایگاه این ایستگاه بهبود یابد.

کلاته، گفت: متاسفانه ورودی مقابل  ایستگاه کاشان به دلیل قرارگرفتن در رینگ شرق به غرب  و شمال به جنوب از جاده کمربندی مسدود است که صورت نازیبایی دارد.

وی افزود: اتصال خط ریلی به شرکت فولاد امیرکبیر در مهرماه و مراحل اجرایی طرح اتصال سایپا سیتروئن نیز از دیگر اقدامات ایستگاه کاشان است.

کلاته، از طراحی احداث سالن دو طبقه انتظار مسافر با معماری روز دنیا برای ایستگاه کاشان خبر داد و خاطرنشان کرد: استقرار آژانس در ایستگاه برای جلوگیری از پراکندگی خودروها و تسهیل در عبور و مرور مسافران از دیگر اقداماتی است که در هفته اخیر انجام شد.

کد خبر 360640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.